Overslaan en naar de inhoud gaan

QR code case: Lidl

Het mag dan oorlog zijn in supermarktland, voor de consument valt er veel te smullen. Je verwacht het niet van de goedkoopste supermarkt…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Nog blijer wordt ik, en dat zal u niet verbazen, van de toegepaste QR codes in die folderuitgave waarin met heldere instructiefilmpjes de bereidingswijze van het wild wordt uitgelegd en hoe je wijn het beste bewaard.

related partner content for mobile comes here

Fantastisch. Maar…, je moet de website en de filmpjes wel met een tablet bekijken. Dat is prima te doen, maar met een smartphone raak je bijna als vanouds in een woud van informatie die je op dat moment helemaal niet wilt.

De informatie van de video’s is waardevol en consumenten die op hun gemak thuis door de folders bladeren zullen de video’s zeker waarderen. Lidl gaat er echter kennelijk van uit dat hun klanten allemaal over een tablet beschikken, waarop ook een QR code reader is geïnstalleerd. Met een smartphone is zoeken op de niet voor mobiel geoptimaliseerde website naar de instructies een crime en zal zonder enige twijfel irritatie oproepen bij de consument met een smartphone. Wat niet de bedoeling van Lidl zal zijn.

Alles goed. De folders zijn goed, net als de receptenkaarten in de filialen, de codes werken, alleen de toepassing van de QR code had beter gekund. Lidl had het verschil kunnen weten tussen de belevingswaarde van een tablet en een smartphone. Bovendien bestaat er zoiets als een QR code die het device herkent en precies voor dat apparaat geschikte content presenteert.

In combinatie met een dergelijke QR code en een voor smartphones geschikte landingspagina was Lidl klaar geweest en had daardoor teleurstelling bij smartphone gebruikers kunnen voorkomen.

Hoe eenvoudig kan het zijn om print naadloos aan te laten sluiten bij content op het internet, waarde te creëren die anders onmogelijk zou zijn zonder QR code.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in