Overslaan en naar de inhoud gaan

Stichting Wakker Dier begint nieuw radio-offensief tegen plofkip

Stichting Wakker Dier start deze week een nieuwe ‘shaming en faming’ radiocampagne over plofkip.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Kentucky Fried Chicken, Iglo, Dr. Oetker en Subway worden in de spots door Wakker Dier aangepakt, omdat zij nog plofkip gebruiken in hun producten. Na elke spot wordt, binnen hetzelfde reclameblok, ook een bedrijf zoals Wakker Dier het stelt ‘gefamed’. Unox (Unilever), Olvarit babyvoeding, Wagner Pizza en Struik hebben beloofd om de kip een beter leven te geven en krijgen daarom een positieve vermelding van de dierenwelzijnsorganisatie.

related partner content for mobile comes here

De campagne startte in januari van dit jaar. Veertig A-merken en supermarkten ontvingen een brief van Wakker Dier met de vraag om af te stappen van de plofkip, en kip die voldoet aan de één ster van het Beter Leven kenmerk van de Dierenbescherming te gaan gebruiken.

Van de vijf bedrijven die de afgelopen drie maanden op de radio werden genoemd, hebben alleen Iglo en McDonald’s nog niet de stap gemaakt naar een diervriendelijkere kip, zo meldt de dierenwelzijnsorganisatie.

Behalve op de radio, spreekt Wakker Dier ook op Facebook bedrijven aan. De pagina’s van Albert Heijn, C1000 en McDonald’s werden volgens Wakker Dier ‘overspoeld’ door consumenten die van de plofkip af willen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in