Stichting Wakker Dier begint nieuw radio-offensief tegen plofkip


Kentucky Fried Chicken, Iglo, Dr. Oetker en Subway worden in de spots door Wakker Dier aangepakt, omdat zij nog plofkip gebruiken in hun producten. Na elke spot wordt, binnen hetzelfde reclameblok, ook een bedrijf zoals Wakker Dier het stelt ‘gefamed’. Unox (Unilever), Olvarit babyvoeding, Wagner Pizza en Struik hebben beloofd om de kip een beter leven te geven en krijgen daarom een positieve vermelding van de dierenwelzijnsorganisatie.
De campagne ‘stop de plofkip’ startte in januari van dit jaar. Veertig A-merken en supermarkten ontvingen een brief van Wakker Dier met de vraag om af te stappen van de plofkip, en kip die voldoet aan de één ster van het Beter Leven kenmerk van de Dierenbescherming te gaan gebruiken.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSVan de vijf bedrijven die de afgelopen drie maanden op de radio werden genoemd, hebben alleen Iglo en McDonald’s nog niet de stap gemaakt naar een diervriendelijkere kip, zo meldt de dierenwelzijnsorganisatie.
Behalve op de radio, spreekt Wakker Dier ook op Facebook bedrijven aan. De pagina’s van Albert Heijn, C1000 en McDonald’s werden volgens Wakker Dier ‘overspoeld’ door consumenten die van de plofkip af willen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid