Overslaan en naar de inhoud gaan

Sony campagne combineert Facebook met billboards

Sony Benelux begint een campagne waarin de consument zelf kan kiezen op welk billboard hij wil staan.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Onderdeel van de campagne voor de lancering van de Sony Tablet, is een Facebook-actie met de mogelijkheid jezelf te 'billboarden' en vervolgens te kiezen op welk billboard jouw leukste foto moet komen te staan. Door te 'liken', kunnen consumenten zich aanmelden voor de interactieve billboard-applicatie. Vervolgens hebben ze de keuze uit zeven led-billboards, waaronder het grootste billboard op het Rembrandtplein in Amsterdam, waarop ze zichzelf of vriend(en) kunnen laten zien.

related partner content for mobile comes here

Door de Facebook-foto van hun keuze via de ‘throw’ functie naar het billboard van hun keuze te slepen, is het plaatsingsverzoek een feit. Binnen een uur is de foto, na een moderator check, op het geselecteerde billboard te zien. Per billboard wordt aan het einde van de campagne een foto-inzender uitgekozen en beloond met een Sony Tablet S.

Volgens Camille Borsje, Manager Marketing Communications bij Sony Benelux, is het voor het eerst in Europa dat consumenten zelf hun foto's kunnen uploaden naar een billboard.

De campagne is ontwikkeld door S2 Media in samenwerking met Sony Nederland en mediabureau OMD.
De deelnemende billboards staan in Amsterdam (Rembrandtplein, WTC), Utrecht (Hoog Catharijne), Eindhoven (WC Plaza), Arnhem (Korenmarkt) en Rotterdam (Hoogstraat, Lijnbaan).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in