Sony campagne combineert Facebook met billboards


Onderdeel van de campagne voor de lancering van de Sony Tablet, is een Facebook-actie met de mogelijkheid jezelf te 'billboarden' en vervolgens te kiezen op welk billboard jouw leukste foto moet komen te staan. Door Sony Nederland op Facebook te 'liken', kunnen consumenten zich aanmelden voor de interactieve billboard-applicatie. Vervolgens hebben ze de keuze uit zeven led-billboards, waaronder het grootste billboard op het Rembrandtplein in Amsterdam, waarop ze zichzelf of vriend(en) kunnen laten zien.
Door de Facebook-foto van hun keuze via de ‘throw’ functie naar het billboard van hun keuze te slepen, is het plaatsingsverzoek een feit. Binnen een uur is de foto, na een moderator check, op het geselecteerde billboard te zien. Per billboard wordt aan het einde van de campagne een foto-inzender uitgekozen en beloond met een Sony Tablet S.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSVolgens Camille Borsje, Manager Marketing Communications bij Sony Benelux, is het voor het eerst in Europa dat consumenten zelf hun foto's kunnen uploaden naar een billboard.
De campagne is ontwikkeld door S2 Media in samenwerking met Sony Nederland en mediabureau OMD.
De deelnemende billboards staan in Amsterdam (Rembrandtplein, WTC), Utrecht (Hoog Catharijne), Eindhoven (WC Plaza), Arnhem (Korenmarkt) en Rotterdam (Hoogstraat, Lijnbaan).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid