
De vijf meestgenoemde trends van dit jaar zijn social networkmarketing (24 procent), 50+-marketing (19 procent), community marketing (18 procent), branding (15 procent) en omgaan met budget cuts (15 procent). Op de plaatsen 6 tot en met 10 staan trends die gerelateerd zijn aan web analytics en online marketing, elk genoemd door circa 10 procent van de deelnemers.
Op hoofdlijnen concluderen de onderzoekers dat marketeers via beter benutten van social networks en online media pogen om met een kleiner budget hetzelfde (of misschien een beter) effect te sorteren. Opvallende dalers uit de top 10 zijn: duurzaamheid / MVO (van 6 naar 39) en allianties & partnerships (van 9 naar 21).
Vacatures
(Marketing-) en Communicatiemanager
Hanab Energy SolutionsAdviseur arbeidsmarkt RDW Toezicht en Beoordeling
RDWMarketing Manager (Maternity Cover – 6 Months)
ArtipoppeDe uitkomsten komen uit de zesde editie van het Berenschot-onderzoek naar trends onder marketing-professionals, dit jaar voor de tweede keer in samenwerking met vaktitel MarketingTribune. Voor het onderzoek zijn meer dan 1500 marketeers rechtstreeks benaderd; daarnaast hebben lezers van MarketingTribune en bezoekers van een aantal sites (Stichting Techniek en Marketing, Marketing Executive Center, Marketingfacts, MarketingTribune, Berenschot) de online enquête ingevuld. In totaal zijn 355 enquêtes ingevuld.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee