Overslaan en naar de inhoud gaan

Jan Willem Sieburgh: Marketeer of the Year 2009

De titel Marketeer of the Year gaat dit jaar naar Jan Willem Sieburgh, zakelijk directeur van het Rijksmuseum. De prijs werd vandaag…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Jury-voorzitter Theo van Vugt zegt: ‘De jury was erg onder de indruk van de visie en strategie van Sieburgh. Natuurlijk is het uitgangspunt anders dan bij menig marketeer. De uniciteit en rijkdom van de collectie maakt het werk inderdaad makkelijker. Maar als je extra gaat letten op wat er allemaal gaande is bij het Rijksmuseum dan valt het pas echt goed op wat een innovatie en krachtig marketingdenken Sieburgh in brengt.’

related partner content for mobile comes here

De jury concludeert: ‘Marketing maakt de zaak hier spannender en aansprekender en dat is toch de cruciale taak die elk marketeer in deze lastige tijden moet spelen. De marketeer moet inspireren. En dat doet Jan Willem Sieburgh als geen ander.’

Naast Sieburgh waren Michel Schaeffer van bol.com en Stephan van Kruisselberge van TomTom genomineerd voor de belangrijkste marketingprijs. Alle drie presenteerden op 9 juni hun case tijdens het event MarketingLive!09.

Jan Willem Sieburgh (57) werkte 20 jaar in reclame en marketing voordat hij in 2002 –na een sabbatical- zakelijk directeur werd van het Rijksmuseum. Hij had functies bij onder meer Ogilvy en Lowe Kuiper&Schouten, en was van 1990 tot 2001 partner/directeur van TBWA.

Achtergrond
Tijdschrift voor Marketing//, Platform Innovatie in Marketing (PIM) en Nima roepen elk jaar hun achterban op om kandidaten voor de prijs Marketeer of the Year te nomineren.
Belangrijkste criteria bij toekenning van de prijs zijn: effectiviteit (wat is er dankzij marketing gebeurd?), innovatie (is er sprake van de inzet van nieuwe en vertrouwde marketingmiddelen?) en persoonlijkheid (is deze persoon in staat om marketing een plek in de boardroom te geven?).

De jury bestaat uit de volgende personen:

Robert de Groot (winnaar van de prijs in 2003 en vice president marketing & format voor Ahold Tsjechië ), René Frijters (winnaar van de prijs in 2004, oprichter van Alex en nu directeur bij DSB Bank), Alexander Ribbink (winnaar van de prijs in 2005 en voormalig ceo van TomTom), Hans Hagenaars (winnaar van de prijs in 2006 en marketing directeur ING), Herwin van den Berg (winnaar van de prijs in 2007 en marketing directeur Heineken Nederland), René Repko (winnaar van de prijs in 2008 en marketing directeur Hema), Monica van der Meeren (USG Capacity), Hans Molenaar (voorzitter Platform Innovatie in Marketing), Muriel Arts (voorzitter Nima), en voorzitter Theo van Vugt (hoofdredacteur Tijdschrift voor Marketing).

De Marketeer of the Year-prijs wordt ondersteund door USG Capacity.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in