Social media malaria-campagne


Mobillion heeft een social media-campagne voor de stichting Malaria No More! ontwikkeld. Doel van de campagne is meer bewustwording van de impact van malaria, en het werven van ambassadeurs en donateurs, via sociale netwerken.
Op online communities als Hyves en Facebook bestaan al diverse netwerken, gerelateerd aan malaria. Daarom is er besloten om geen nieuwe community op te starten, maar een site te ontwikkelen die alle informatie afkomstig van die netwerken over malaria samenbrengt.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSOp Malarianomore.isocial.nl komt alle informatie samen, afkomstig van verschillende weblogs, Twitter en Hyves. Daarnaast zijn er foto's, statistieken over donaties en links naar nog meer informatie te vinden.
De webpagina is onderdeel van de website van Malaria No More!:
Daarnaast zijn er verschillende widgets voor verschillende doelgroepen ontwikkeld, zoals Het muggenmeppenspel, Buzz Da Buzz Ringtone, en een online video 'Doneer een klamboe'.
Leden van een online community kunnen deze mini-applicaties toevoegen aan hun Hyves-pagina, Facebook-account of persoonlijke blog. Bezoekers van een profiel met een dergelijke widget worden doorverwezen naar de website van Malaria No More! Of kunnen direct een donatie doen en de widget doorplaatsen.
’Malaria doodt meer kinderen dan elke andere ziekte in Afrika’, zegt Arjan Erkel, directeur van Malaria No More!. ‘Als hulpverlener heb ik met eigen ogen gezien welk onheil malaria aanricht, terwijl het te voorkomen is. In nauwe samenwerking met Mobillion hebben we een campagne bedacht om dat bewustzijn te vergroten. Juist het virale aspect van social media werkt bijzonder goed.’
De ontwikkeling van deze social media campagne is mede mogelijk gemaakt door steun van NCDO.
Mobillion ontwikkelde speciaal voor charitatieve instellingen het concept iSocial, een combinatie van social en mobile marketingoplossingen, en advies, waarmee goede doeleln donateurs kunnen werven.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid