Overslaan en naar de inhoud gaan

Social media malaria-campagne

Mobillion heeft een social media-campagne voor de stichting Malaria No More! ontwikkeld. Doel van de campagne is meer bewustwording van de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

heeft een social media-campagne voor de stichting Malaria No More! ontwikkeld. Doel van de campagne is meer bewustwording van de impact van malaria, en het werven van ambassadeurs en donateurs, via sociale netwerken.

related partner content for mobile comes here

Op online communities als Hyves en Facebook bestaan al diverse netwerken, gerelateerd aan malaria. Daarom is er besloten om geen nieuwe community op te starten, maar een site te ontwikkelen die alle informatie afkomstig van die netwerken over malaria samenbrengt.

Op komt alle informatie samen, afkomstig van verschillende weblogs, Twitter en Hyves. Daarnaast zijn er foto's, statistieken over donaties en links naar nog meer informatie te vinden.

De webpagina is onderdeel van van Malaria No More!:

Daarnaast zijn er verschillende widgets voor verschillende doelgroepen ontwikkeld, zoals Het muggenmeppenspel, Buzz Da Buzz Ringtone, en een online video 'Doneer een klamboe'.

Leden van een online community kunnen deze mini-applicaties toevoegen aan hun Hyves-pagina, Facebook-account of persoonlijke blog. Bezoekers van een profiel met een dergelijke widget worden doorverwezen naar de website van Malaria No More! Of kunnen direct een donatie doen en de widget doorplaatsen.

’Malaria doodt meer kinderen dan elke andere ziekte in Afrika’, zegt Arjan Erkel, directeur van Malaria No More!. ‘Als hulpverlener heb ik met eigen ogen gezien welk onheil malaria aanricht, terwijl het te voorkomen is. In nauwe samenwerking met Mobillion hebben we een campagne bedacht om dat bewustzijn te vergroten. Juist het virale aspect van social media werkt bijzonder goed.’

De ontwikkeling van deze social media campagne is mede mogelijk gemaakt door steun van NCDO.

Mobillion ontwikkelde speciaal voor charitatieve instellingen het concept iSocial, een combinatie van social en mobile marketingoplossingen, en advies, waarmee goede doeleln donateurs kunnen werven.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in