Overslaan en naar de inhoud gaan

Reclame grazende koeien McDonald's klopt niet

De Reclame Code Commissie heeft volgens Stichting Wakker Dier McDonald's op de vingers getikt.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

McDonald's stelde in een reclamecampagne dat het hamburgervlees van de keten afkomstig is van koeien die buiten in de wei hebben gelopen. Volgens Wakker Dier noemt de Reclame Code Commissie dat 'misleidend' en 'oneerlijk' en roept ze McDonald's op voortaan andere informatie te geven.

related partner content for mobile comes here

De Reclame Code Commissie maakt de uitspraak pas bekend als de beroepstermijn is verlopen, zo heeft een woordvoerder woensdag gezegd.

Wakker Dier stapte enkele maanden geleden naar de Reclame Code Commissie om de zaak aan te kaarten. Volgens Wakker Dier stelt de Reclame Code Commissie dat de hamburgerketen nooit afspraken heeft gemaakt met vleesleveranciers over de leefomstandigheden van de koeien. Het is dus helemaal niet zeker of de dieren in de wei hebben gelopen.

Wakker Dier zegt blij te zijn met de uitspraak. Volgens de organisatie had de hamburgerketen het geld voor de campagne beter kunnen investeren in diervriendelijk vlees. Een woordvoerder van McDonald's zegt dat het bedrijf nooit de intentie heeft gehad het publiek te willen misleiden. 'Met deze boodschap hebben we nooit de indruk willen wekken dat het gaat om een 100 procent- weideganggarantie.'

Bron: ANP.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in