Overslaan en naar de inhoud gaan

SNS Bank wint Financial Marketing Award

SNS Bank is de winnaar van de Financial Marketing Award 2011. Arie Koornneef, directeur marketing SNS Bank, presenteerde de winnende case.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Winnaar SNS Bank heeft in 2007 veranderingen ingezet, waarbij de roots van de bank het vertrekpunt zijn. Koornneef: 'Aan de basis stond de visie dat de mogelijkheden voor banken om te concurreren op prijs en product beperkter werden. Dit betekende dat de bediening van de klant zich steeds meer zou moeten richten op distributie en servicemogelijkheden. De bank die snel, simpel, tegen lagere kosten en via een mix van kanalen, een goed assortiment én goede dienstverlening de klant aan zich weet te binden, legt een gezonde basis voor de toekomst. Met daarbij de gedachte dat ook het "menselijke gezicht" bijzonder belangrijk is.'

related partner content for mobile comes here

Juryvoorzitter Roland van Kralingen (Innova): 'De jury is van mening dat SNS Bank door een consistente lijn en het centraal zetten van de klant er in is geslaagd om de bank klaar te maken voor de toekomst. Dat SNS Bank moet opereren in de context van SNS Reaal kan haar niet kwalijk worden genomen, en dat deze context niet optimaal is, is een juiste vaststelling. Dat doet echter niets af aan het succes van SNS Bank. Het geeft het zelfs meer glans.'

De jury had uit twintig kandidaten een drie categoriewinnaars benoemd die meedongen naar de eindoverwinning. In de categorie ‘introductie van een nieuw product/dienst/concept’ werd ABN Amro uitgeroepen tot winnaar, in de categorie ‘marketingactie/campagne gericht op de vergroting van marktaandeel’ was dat Triodos en overall winnaar SNS Bank won de categorie ‘herintroductie/herpositionering van een bestaand product/dienst’.

De jury van de Financial Marketing Award 2011 bestaat uit voorzitter Roland van Kralingen (Innoa), Cornelie van Bergenhenegouwen (Stichting toetsing verzekeraars), Willem Lageweg (MVO Nederland), Theo van Vugt (Tijdschrift voor Marketing/Adformatie), Matthijs Mons (IG&H) en Ruud Dekker (For All Finance.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in