Overslaan en naar de inhoud gaan

Heineken mogelijk naar Starcom

In juni koos Heineken ervoor om de mediabelangen onder te brengen bij Mindshare. Die keuze komt nu op losse schroeven te staan.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In juni bracht Heineken Nederland de mediabelangen, na een selectieproces van zes maanden, onder bij Mindshare. Donderdag werd bekend dat Heineken het media-account wereldwijd wil consolideren bij één bureau(netwerk). Het houdt daartoe een review waarvoor alleen Starcom MediaVest (Publicis) en Mindshare (WPP) zijn uitgenodigd. Dat kan betekenen dat de Nederlandse mediabelangen van Heineken nog naar Starcom gaan. Woordvoerder van Heineken, Norbert Capetti: ‘Indien Starcom de wereldwijde mediapitch wint, dan is het inderdaad mogelijk dat de Nederlandse belangen daar worden ondergebracht. En als Mindshare wint, blijft de Nederlandse situatie waarschijnlijk ongewijzigd.’ Capetti zegt dat Heineken inhoudelijk niet op de zaken vooruit wil lopen: ‘Het is allemaal nog koffiedik kijken.’

related partner content for mobile comes here

Op het moment dat de Heineken pitch in Nederland werd uitgeschreven, was bij Heineken Nederland nog niet bekend dat er een internationale pitch zou worden uitgeschreven. Capetti: ‘Dergelijke omvangrijke projecten vergen een zorgvuldige voorbereiding, want er zijn veel belangen bij gediend. Het werd ons - en andere werkmaatschappijen - daarom ook pas recent medegedeeld.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in