Heineken mogelijk naar Starcom
In juni bracht Heineken Nederland de mediabelangen, na een selectieproces van zes maanden, onder bij Mindshare. Donderdag werd bekend dat Heineken het media-account wereldwijd wil consolideren bij één bureau(netwerk). Het houdt daartoe een review waarvoor alleen Starcom MediaVest (Publicis) en Mindshare (WPP) zijn uitgenodigd. Dat kan betekenen dat de Nederlandse mediabelangen van Heineken nog naar Starcom gaan. Woordvoerder van Heineken, Norbert Capetti: ‘Indien Starcom de wereldwijde mediapitch wint, dan is het inderdaad mogelijk dat de Nederlandse belangen daar worden ondergebracht. En als Mindshare wint, blijft de Nederlandse situatie waarschijnlijk ongewijzigd.’ Capetti zegt dat Heineken inhoudelijk niet op de zaken vooruit wil lopen: ‘Het is allemaal nog koffiedik kijken.’
Op het moment dat de Heineken pitch in Nederland werd uitgeschreven, was bij Heineken Nederland nog niet bekend dat er een internationale pitch zou worden uitgeschreven. Capetti: ‘Dergelijke omvangrijke projecten vergen een zorgvuldige voorbereiding, want er zijn veel belangen bij gediend. Het werd ons - en andere werkmaatschappijen - daarom ook pas recent medegedeeld.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid