Nominaties Customer Performance Awards bekend
Per sector zijn de volgende bedrijven (in alfabetische volgorde) genomineerd:
Retail: Bol.com, Ikea, Kruidvat
Financiële dienstverlening: De Friesland Zorgverzekeraar, Inshared, Univé,
Energie: BP, ENECO, Shell
Vervoer: KLM-Air France, NS, QBuzz
Supermarkten: Albert Heijn, Dirk/Bas/Digros, Jumbo
Reizen: Booking.com, Landal GreenParks, Sunweb
Telecom: Tele2, Vodafone, XS4ALL,
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisIn vergelijking met vorig jaar zijn er verschillende bedrijven die het continu goed blijven doen en opnieuw genomineerd zijn, zoals bijvoorbeeld Bol.com, Albert Heijn, Shell, Univé, Ikea, Tele2, Landal Greenparks en KLM-Air France. Er zijn echter ook opvallende nieuwkomers, zoals Jumbo in de sector supermarkten en de nieuwe online verzekeraar Inshared.
XS4ALL is dit jaar voor het eerst meegenomen in het onderzoek en verdiende in de telecombranche meteen een nominatie.
DCPI
De wetenschappelijke Dutch Customer Performance Index (DCPI) meet de klantprestaties van bedrijven op basis van tien criteria, zoals de prijs-prestatie verhouding van de diensten, de waardering voor de relatie en de mate waarop het bedrijf wordt aanbevolen. Het gaat hierbij om twee dimensies:
1) de geleverde waarde richting de klant (V2C: Value to Customer)
2) de toekomstige waarde van de klant voor het bedrijf (V2F: Value to Firm)
Op basis van een groot onderzoek onder ruim zevenduizend Nederlandse consumenten zijn de prestaties op deze twee dimensies voor de top 100 van Nederlandse dienstverleners berekend. De resultaten per sector zijn met die van vorig jaar vergeleken.
Vorig jaar leverde Ikea de beste overall klantprestatie. Hema scoorde toen het beste in de subcategorie warenhuizen, Media Markt bij de subcategorie elektronicazaken en Bol.com in de subcategorie postorder online.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid