Overslaan en naar de inhoud gaan

Nominaties Customer Performance Awards bekend

Hoe waarderen klanten de 100 grootste Nederlandse dienstverlenende bedrijven? Het Customer Insights Center van de Rijksuniversiteit…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Per sector zijn de volgende bedrijven (in alfabetische volgorde) genomineerd:

related partner content for mobile comes here

Retail: Bol.com, Ikea, Kruidvat
Financiële dienstverlening: De Friesland Zorgverzekeraar, Inshared, Univé,
Energie: BP, ENECO, Shell
Vervoer: KLM-Air France, NS, QBuzz
Supermarkten: Albert Heijn, Dirk/Bas/Digros, Jumbo
Reizen: Booking.com, Landal GreenParks, Sunweb
Telecom: Tele2, Vodafone, XS4ALL,

In vergelijking met vorig jaar zijn er verschillende bedrijven die het continu goed blijven doen en opnieuw genomineerd zijn, zoals bijvoorbeeld Bol.com, Albert Heijn, Shell, Univé, Ikea, Tele2, Landal Greenparks en KLM-Air France. Er zijn echter ook opvallende nieuwkomers, zoals Jumbo in de sector supermarkten en de nieuwe online verzekeraar Inshared.

XS4ALL is dit jaar voor het eerst meegenomen in het onderzoek en verdiende in de telecombranche meteen een nominatie.

DCPI
De wetenschappelijke Dutch Customer Performance Index (DCPI) meet de klantprestaties van bedrijven op basis van tien criteria, zoals de prijs-prestatie verhouding van de diensten, de waardering voor de relatie en de mate waarop het bedrijf wordt aanbevolen. Het gaat hierbij om twee dimensies:

1) de geleverde waarde richting de klant (V2C: Value to Customer)
2) de toekomstige waarde van de klant voor het bedrijf (V2F: Value to Firm)

Op basis van een groot onderzoek onder ruim zevenduizend Nederlandse consumenten zijn de prestaties op deze twee dimensies voor de top 100 van Nederlandse dienstverleners berekend. De resultaten per sector zijn met die van vorig jaar vergeleken.

Vorig jaar leverde Ikea de beste overall klantprestatie. Hema scoorde toen het beste in de subcategorie warenhuizen, Media Markt bij de subcategorie elektronicazaken en Bol.com in de subcategorie postorder online.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in