Overslaan en naar de inhoud gaan

"Sixties in een nieuw jasje"

De idealen uit de sixties krijgen in 2004 een nieuw jasje als het aan jongeren ligt. Ze hebben genoeg van de 'aanhoudende stroom' van…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Op de en voorspelden jongeren in de maand januari hun trends voor 2004. Ruim 500 jongeren in de leeftijd van 14 tot 22 jaar gaven hun mening over mode, muziek, games, normen & waarden, geld, voeding, uitgaan, media, winkelen, goede doelen, politiek, mobiele telefonie & elektronica en sport & hobby's.

related partner content for mobile comes here

Opvallend is dat veel van de trends die jongeren voorspellen zijn te herleiden tot het door hen genoemde love & peace-ideaal. Jongeren vinden intensieve sociale contacten met vrienden en familie steeds belangrijker en ze willen op een vredige en meer intieme manier hun dagelijkse activiteiten met elkaar beleven.

Werd gabbermuziek in de jaren '90 vooral geassocieerd met agressiviteit en intolerantie, anno 2004 is dat wel anders. Jongeren voorspellen de terugkeer van de zogenaamde 'happy hardcore': harde muziek, maar met een positieve noot.

Ook games zullen volgens jongeren in 2004 veel (vrouw)vriendelijker worden. Games worden steeds populairder, vooral ook om gezamenlijk te spelen. ok zullen meer meisjes gaan 'gamen.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in