Seinen voor Black Friday op rood
Het is nog onzeker in hoeverre Europese winkels gaan profiteren van het koopjesfestijn.

Black Friday -gekte
© ANP, Robin van Utrecht

Black Friday -gekte
© ANP, Robin van Utrecht
Black Friday 2022 lijkt geen recordjaar te worden voor Europese winkels. En dat is nog voorzichtig uitgedrukt. Dat verwachten althans analisten van kredietverzekeraar Atradius, die naar verschillende landen keek. Alleen in de Verenigde Staten ziet het beeld er volgens Atradius rooskleurig uit.
related partner content for mobile comes here
related partner content comes here
Eén voordeel
Nederlandse detailhandelaren zouden op Black Friday tegen het lage consumentenvertrouwen aanlopen. De verwachting is dat consumenten daardoor grote aankopen uitstellen. Gevolg? ‘De verkopen zullen dit jaar tegenvallen in vergelijking met vorig jaar. Eén voordeel voor koopjesjagers: op onverkochte artikelen zullen begin 2023 scherpe kortingen worden gegeven.’
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSBron: ANP
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid