Overslaan en naar de inhoud gaan

Sanne Frowijn wint zesde Mindshare Thesis Award

Frowijn wint met haar scriptie over gepersonaliseerde advertenties.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Zij heeft de aanschaf van gezonde voedingsproducten onder studenten onder de loep genomen. Binnenkort begint ze bij Mindshare in de door haar gewonnen traineeship.

De belangrijkste vraag in Sanne’s Thesis is: Wat is de invloed van personalisatie van reclame op de verwerking hiervan? Belangrijkste uitkomst is dat personalisatie van reclame een positieve invloed kan hebben op het effect van communicatie, maar dat zorgen over privacy tot gevolg kan hebben dat personalisatie juist negatief doorwerkt op het merk doordat consumenten zich ‘bekeken’ voelen. Elk bedrijf moet dus een balans zoeken tussen personalisatie van haar advertenties en het respecteren van de privacy van de consument. 

related partner content for mobile comes here

De resultaten zijn een duidelijk signaal naar adverteerders en bureaus: creëer relevantie voor de consument met gesegmenteerde (online) campagnestrategieën, maar pas op dat je niet doorslaat in het gebruiken van persoonlijke gegevens in een poging om campagnedoelen te behalen.   

Media-onderzoek


De Mindshare Thesis Award is een prijs voor de beste scriptie op het gebied van media-onderzoek voor studenten van de Vrije Universiteit en de Universiteit van Amsterdam. Mindshare deelt de award jaarlijks uit in samenwerking met Faculteitsvereniging EOS (VU) en Studievereniging Mercurius (UvA).

Op de foto Sanne Frowijn in het midden, Michael van Malsen (Mindshare strategie, links) en Laurens ten Roode (Mindshare onderzoek, rechts).

Op de foto Sanne Frowijn in het midden, Michael van Malsen (Mindshare strategie, links) en Laurens ten Roode (Mindshare onderzoek, rechts).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in