Overslaan en naar de inhoud gaan

#6 Stakeholder engagement

Om succesvol een Foresight Streaming Community te runnen zijn er 6 Key Success Factors. In dit artikel aandacht voor nummer 6: stakeholder…
Blauw Research

We willen onze klanten in staat stellen om op basis van nieuwe inzichten, kansen te ontdekken en succesvolle verandering tot stand te brengen in hun organisaties. Creating Positive Change brengen we tot leven met ons IFS model

Lees meer

Insights : We stellen de juiste vragen om consumenten en klanten beter te begrijpen. We hebben veel ervaring in het gebruik van zowel de meest gerenommeerde als de meest innovatieve methodes.

Foresights : We luisteren naar onze klanten om hen te helpen het onverwachte te ontdekken. Daarvoor gebruiken we voorspellende modellen en data uit communities.

Sparks : En we inspireren! Omdat maar al te vaak zelfs de beste ideeën in een rapport op een plank belanden. Daarom maken we creatief gebruik van design en workshops om spelenderwijs insights en foresights te implementeren, om te zorgen dat wij onze belofte waarmaken en positieve veranderingen teweeg brengen.

Lees minder
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Bij ad hoc onderzoeken komt een opdrachtgever met een business issue naar ons toe. Je hebt als bedrijf een vraag of meerdere vragen gesteld en je zit te springen om de informatie die wij, als Blauw, leveren. Je wilt van ons horen wat je concreet moet doen om vooruit te blijven komen met je bedrijf.



Bij langdurig tracking onderzoek is die urgentie om onderzoeksresultaten al wat minder. Het gaat dan om periodiek onderzoek waarbij je over tijd wilt volgen wat er gebeurt. Dat is belangrijk en interessant, maar het enthousiasme binnen een organisatie om de resultaten te ontvangen wordt al minder. Wat nog moeilijker is, is wanneer onderwerpen spontaan bovenkomen tijdens een (community) onderzoek. Dit is data waar eigenlijk niemand in de organisatie echt op zit te wachten. Oké, je ziet er wel de waarde van in, maar het staat niet op je plan van dit jaar.

Met foresight streaming creëren we als het ware meer werk voor je. En meer werk - dat is vast geen verrassing - daar houden mensen niet van. Dat is trouwens niet uit luiheid, maar uit zelfbescherming. Je hebt vaak al meer dan genoeg op je bordje liggen om je werkdag goed mee te vullen. Je krijgt dan te maken met het ‘not invented here’ syndroom. Je ziet de waarde van het resultaten wel in, maar kan er niets mee en daardoor wordt het onderzoek niet opgepakt binnen een organisatie. Dat begrijpen we helemaal, maar Blauw gelooft dat je deze insights en foresights als bedrijf niet mag laten liggen.

Dan kun je daar toch niet aan voorbij gaan omdat je de tijd niet hebt of het niet bij de juiste mensen krijgt?

foresight streaming creëren we als het ware meer werk voor je. En meer werk - dat is vast geen verrassing - daar houden mensen niet van. Dat is trouwens niet uit luiheid, maar uit zelfbescherming. Je hebt vaak al meer dan genoeg op je bordje liggen om je werkdag goed mee te vullen. Je krijgt dan te maken met het ‘not invented here’ syndroom. Je ziet de waarde van het resultaten wel in, maar kan er niets mee en daardoor wordt het onderzoek niet opgepakt binnen een organisatie. Dat begrijpen we helemaal, maar Blauw gelooft dat je deze insights en foresights als bedrijf niet mag laten liggen.

Dan kun je daar toch niet aan voorbij gaan omdat je de tijd niet hebt of het niet bij de juiste mensen krijgt?


Dan kun je daar toch niet aan voorbij gaan omdat je de tijd niet hebt of het niet bij de juiste mensen krijgt?

Dan kun je daar toch niet aan voorbij gaan omdat je de tijd niet hebt of het niet bij de juiste mensen krijgt?

Betrokkenheid bij het onderzoek zorgt voor een gezamenlijk doel

Als onderzoeksbureau nemen we je stakeholders mee in het onderzoekstraject. Zodat de resultaten op het moment van oplevering niet rauw op je dak vallen. We delen onze foresights daarom al periodiek tijdens het onderzoek. Er zijn meerdere vormen mogelijk om die stakeholder engagement te realiseren. We versturen nieuwsbrieven, maken magazines en filmpjes om in een verhalende vorm en op een speelse manier jouw organisatie op de hoogte te houden van wat er speelt. Om alvast wat hoogtepunten en belangrijke inzichten te delen die in het

community research naar voren komen.

Er kan zelfs een meet & greet met community leden worden opgezet. Wanneer medewerkers hun klanten ontmoeten ontstaat er vanzelf betrokkenheid om wél met de resultaten aan de slag te gaan. Medewerkers zien voor wie ze hun best doen en horen wat klanten willen. Stakeholder engagement zorgt voor een gezamenlijk doel binnen je organisatie waar medewerkers zich graag voor inzetten.

Onze Expertise Manager Marketing & Product Management Christian de Jong kan je meer vertellen over stakeholder engagement, onze manier van werken en onze onderzoeken. Neem contact met hem op!


Onze Expertise Manager Marketing & Product Management Christian de Jong kan je meer vertellen over stakeholder engagement, onze manier van werken en onze onderzoeken. Neem contact met hem op!

Christian de Jong kan je meer vertellen over stakeholder engagement, onze manier van werken en onze onderzoeken. Neem contact met hem op!

kan je meer vertellen over stakeholder engagement, onze manier van werken en onze onderzoeken. Neem contact met hem op!

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Blauw Research

We willen onze klanten in staat stellen om op basis van nieuwe inzichten, kansen te ontdekken en succesvolle verandering tot stand te brengen in hun organisaties. Creating Positive Change brengen we tot leven met ons IFS model

Lees meer

Insights : We stellen de juiste vragen om consumenten en klanten beter te begrijpen. We hebben veel ervaring in het gebruik van zowel de meest gerenommeerde als de meest innovatieve methodes.

Foresights : We luisteren naar onze klanten om hen te helpen het onverwachte te ontdekken. Daarvoor gebruiken we voorspellende modellen en data uit communities.

Sparks : En we inspireren! Omdat maar al te vaak zelfs de beste ideeën in een rapport op een plank belanden. Daarom maken we creatief gebruik van design en workshops om spelenderwijs insights en foresights te implementeren, om te zorgen dat wij onze belofte waarmaken en positieve veranderingen teweeg brengen.

Lees minder
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in