Overslaan en naar de inhoud gaan

Samenwerking Motivaction en Wegener DM

Wegener Direct Marketing en Motivaction kondigen een uitgebreide samenwerking aan.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Uit die samenwerking, die naar eigen zeggen een verhoging van de respons op direct mail moet opleveren, zijn twee nieuwe producten ontstaan: Mentality List Rental en Mentality databaseverrijking.

related partner content for mobile comes here

Beide producten moeten een verhoging van mailconversie en inzicht in eigen klanten genereren. Wegener DM en Motivaction zijn anderhalf jaar bezig geweest om adresgegevens op het meest gedetailleerde postcodeniveau te verrijken met de Mentality-milieu-informatie. Direct mail kan nu, naast de reeds beschikbare technieken die Wegener DM eerder ontwikkelde, worden gestuurd naar bijvoorbeeld ‘postmaterialisten’ of ‘opwaarts mobielen’, twee van de acht Mentality-segmenten met gemeenschappelijke nomen en waarden die Motivaction onderscheidt.

Tests hebben volgens Motivaction uitgewezen dat er zo’n 10 pct, en in sommige gevallen zelfs 20 pct, meer conversie kan worden behaald door te mailen op basis van Mentality-milieus. Voor elke afzonderlijke postcode is door specialisten van Wegener DM en Motivaction bepaald in hoeverre deze aan elk van de acht Mentality-milieus voldoet. Dezelfde procedure is ontwikkeld en toegepast op elk van de ruim 1 miljoen huishoudens in de lifestyle-database, die meer specifieke informatie bevat over de Nederlanders.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in