PR-budgetten VS flink gestegen
Uit onderzoek in de VS bleken de PR-budgetten gestegen van $2.25 miljoen in 2001 naar $2.7 miljoen in 2002. Interne budgetten groeiden met 24 procent, bestedingen aan bureaus met 19 procent. Volgens deskundigen lijkt het besef te komen dat PR belangrijker is dan adverteren als het gaat om merkpositionering. Cijfers voor de verschillende PR-disciplines laten zien dat voor corporate media relations het meest werd uitgegeven, net als vorig jaar, hoewel het budget wel daalde met 4 procent. De budgetten voor product media relations, investor relations, community relations en onderzoek stegen het meest vergeleken met 2001.
Over het algemeen zijn klanten tevreden over de inzet van de bureaus, zo bleek. 74 Procent waardeerde de prestaties als ‘zeer goed’.
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaBron: PRWeek US
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid