Overslaan en naar de inhoud gaan

PR-budgetten VS flink gestegen

Ondanks de economische terugval en de in tegenstelling tot de ingedikte advertentiebudgetten, is het gemiddelde PR-budget gegroeid met 21…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Uit onderzoek in de VS bleken de PR-budgetten gestegen van $2.25 miljoen in 2001 naar $2.7 miljoen in 2002. Interne budgetten groeiden met 24 procent, bestedingen aan bureaus met 19 procent. Volgens deskundigen lijkt het besef te komen dat PR belangrijker is dan adverteren als het gaat om merkpositionering. Cijfers voor de verschillende PR-disciplines laten zien dat voor corporate media relations het meest werd uitgegeven, net als vorig jaar, hoewel het budget wel daalde met 4 procent. De budgetten voor product media relations, investor relations, community relations en onderzoek stegen het meest vergeleken met 2001.

related partner content for mobile comes here

Over het algemeen zijn klanten tevreden over de inzet van de bureaus, zo bleek. 74 Procent waardeerde de prestaties als ‘zeer goed’.

Bron: PRWeek US

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in