Reebok lanceert grootste reclamecampagne ooit


De genoemde sterren zijn volgens Reebok ‘individualistisch, onderscheiden zich van de massa, zijn trouw aan zichzelf en ze bereiken dingen op hun eigen unieke manier’.
Het is de grootste reclamecampagne in meer dan tien jaar tijd van het merk. Reebok’s I Am What I Am werd op 19 maart in Europa gelanceerd en is ‘een geïntegreerde multimedia-arketingcampagne’, meldt het bedrijf.
I Am What I Am, een creatie van het in New York gevestigde reclamebureau mcgarrybowen, wordt deze maand in een aantal van ‘s werelds grootste steden gelanceerd, waaronder Londen, Parijs en Milaan.
De I Am What I Am-marketingcampagne, waarin authenticiteit en individualiteit centraal staan, moet zowel relevant als inspirerend voor jonge consumenten zijn, aldus Andy Towne, Reebok’s Vice President European Marketing. ‘We begrijpen dat jongeren vandaag de dag voor het dilemma staan dat ze erbij willen horen, maar zich tegelijkertijd willen onderscheiden van de massa. Met deze campagne hopen we jonge mensen aan te sporen om hun eigen stem te vinden door hulde te brengen aan moderne iconen die grootse dingen bereikt hebben door trouw te zijn aan zichzelf.’
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe tv-spotjes, geregisseerd door Hollywoodregisseur Jake Scott, laten portretten van authentieke beroemdheden zien, waarbij 50 Cent en Allen Iverson in maart de spits afbijten. De commercials onthullen essentiële waarheden en geven inzicht in het leven van de sterren ver weg van de camera’s.
‘We hebben voor een unieke benadering gekozen door atleten en entertainers te recruteren voor een campagne die hen een authentiek forum biedt voor zelfexpressie,’ aldus Brian Povinelli, Reebok’s Vice President of Global Integrated Marketing. ‘We willen de wereld laten weten dat I Am What I Am meer is dan alleen een reclamecampagne, dat het laat zien wie Reebok werkelijk is als merk en een uitnodiging is voor de hedendaagse jeugd om mee te doen.’
Reebok International Ltd., dat zijn hoofdkantoor heeft in Canton, Massachussets, heeft merknamen als Reebok, Rockport, CCM, KOHO, JOFA en Greg Norman, evenals schoenen onder de merknaam Polo Ralph Lauren. De totale verkopen in 2004 bedroegen ongeveer 3,8 miljard dollar.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid