Overslaan en naar de inhoud gaan

Reebok lanceert grootste reclamecampagne ooit

Sportmerk Reebok zet 50 Cent, Allen Iverson, Lucy Liu, Andy Roddick, Kelly Holmes en Iker Casillas in voor de nieuwste reclamecampagne. Het…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De genoemde sterren zijn volgens Reebok ‘individualistisch, onderscheiden zich van de massa, zijn trouw aan zichzelf en ze bereiken dingen op hun eigen unieke manier’.
Het is de grootste reclamecampagne in meer dan tien jaar tijd van het merk. Reebok’s I Am What I Am werd op 19 maart in Europa gelanceerd en is ‘een geïntegreerde multimedia-arketingcampagne’, meldt het bedrijf.
I Am What I Am, een creatie van het in New York gevestigde reclamebureau mcgarrybowen, wordt deze maand in een aantal van ‘s werelds grootste steden gelanceerd, waaronder Londen, Parijs en Milaan.

related partner content for mobile comes here

De I Am What I Am-marketingcampagne, waarin authenticiteit en individualiteit centraal staan, moet zowel relevant als inspirerend voor jonge consumenten zijn, aldus Andy Towne, Reebok’s Vice President European Marketing. ‘We begrijpen dat jongeren vandaag de dag voor het dilemma staan dat ze erbij willen horen, maar zich tegelijkertijd willen onderscheiden van de massa. Met deze campagne hopen we jonge mensen aan te sporen om hun eigen stem te vinden door hulde te brengen aan moderne iconen die grootse dingen bereikt hebben door trouw te zijn aan zichzelf.’

De tv-spotjes, geregisseerd door Hollywoodregisseur Jake Scott, laten portretten van authentieke beroemdheden zien, waarbij 50 Cent en Allen Iverson in maart de spits afbijten. De commercials onthullen essentiële waarheden en geven inzicht in het leven van de sterren ver weg van de camera’s.

‘We hebben voor een unieke benadering gekozen door atleten en entertainers te recruteren voor een campagne die hen een authentiek forum biedt voor zelfexpressie,’ aldus Brian Povinelli, Reebok’s Vice President of Global Integrated Marketing. ‘We willen de wereld laten weten dat I Am What I Am meer is dan alleen een reclamecampagne, dat het laat zien wie Reebok werkelijk is als merk en een uitnodiging is voor de hedendaagse jeugd om mee te doen.’

Reebok International Ltd., dat zijn hoofdkantoor heeft in Canton, Massachussets, heeft merknamen als Reebok, Rockport, CCM, KOHO, JOFA en Greg Norman, evenals schoenen onder de merknaam Polo Ralph Lauren. De totale verkopen in 2004 bedroegen ongeveer 3,8 miljard dollar.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in