Reclamebestedingen '99 stijgen tot boven 10 miljard
De netto mediabestedingen in Nederland zijn in 1999 voor het eerste de tien miljard gepasseerd.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Dat blijkt uit het BBC/Vea jaarboek 1999, dat volgende week verschijnt. Hiermee zijn de bestedingen met 6,6 pct gegroeid ten opzichte van 1998. Met name de audiovisuele media hebben een goed jaar achter de rug met een gemiddelde stijging van 9,6 pct. Radio is met +14,7 pct, de internet, de grootste stijger en kwam uit op een netto-omzet van fl. 442 miljoen. Radio en tv namen tesamen 26 pct van de totale groei voor hun rekening. Met een omzet van fl. 45 miljoen zijn de bestedingen voor webvertising gestegen met 148,6 pct. Het BBC/Vea-rapport voorspelt een omzet van fl. 100 miljoen in 2000.
related partner content for mobile comes here
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS
related partner content comes here
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid