Overslaan en naar de inhoud gaan

Europese e-tail failliet?

Het zwaar overhypte Boo.com is failliet; leedvermaak alom. Betekent dit nou de dood voor online retail in Europa?
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Zeker niet. Aan beide zijden van de oceaan komen e-tailers erachter dat winst er wel degelijk toe doet, dat klanten winnen iets anders is dan ze behouden, en dat een merk niet in een paar dagen wordt opgebouwd. Zeker zullen er nog een aantal sneuvelen. Maar Boo.com ging niet ter ziele omdat het een dotcom was, maar omdat het management onervaren was, over-ambitieus, en slecht in kostenbeheersing. Dat was offline ook fout gegaan. Feit is dat investeerders nog steeds genoeg vertrouwen hebben om veelbelovende bedrijven te funden. iForce is een 9 maanden oude Britse dotcom die zich specialiseert in de back-office en logistieke vereisten van e-tailing. Investeerders staken er onlangs 25 miljoen dollar in. Zelfs Boo.com had misschien kunnen overleven als het zijn servicefulfillment aan een iForce had overgelaten.

related partner content for mobile comes here

<#FONT SIZE=1>(the economist, 27-5-2000) <#/FONT>

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in