Reclame Pharma Nord en Partner Medien in strijd met reclamecode


Het gaat om in totaal 20 mededelingen over de middelen Q10 en Bio-Seleen + Zink en het product B-Daddy. Ze worden gepresenteerd als een geneesmiddel zonder dat daarvoor een handelsvergunning is verleend. Dit is wettelijk verboden en daarom in strijd met artikel 2 van de reclamecode. Ook vindt de Commissie de uitingen misleidend omdat de werking niet aannemelijk is gemaakt.
Pharma Nord heeft hoger beroep ingesteld tegen een aantal onderdelen van de beslissing van de Commissie. Het College vindt drie mededelingen alsnog toelaatbaar. Verder blijft de beslissing van de Commissie in stand.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSOmdat beide verweerders al eerder is aanbevolen om niet meer op een dergelijke wijze reclame te maken, is besloten deze uitspraak onder de aandacht van een breed publiek te brengen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid