Overslaan en naar de inhoud gaan

Mobiel adverteren was € 4,2 miljard waard in 2011

Vorig jaar werd wereldwijd 4,2 miljard euro uitgegeven aan mobiel adverteren. Search nam daarbij het leeuwendeel voor zijn rekening met 2,6…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De cijfers zijn afkomstig van het IAB en IHS. Van de 4,2 miljard euro werd 35,9 procent uitgegeven in de Aziatische regio, 31,4 procent in Noord-Amerika en 25,9 procent in Europa. In 2011 voorspelde Gartner nog dat mobiel adverteren wereldwijd 2,6 miljard dollar zou opbrengen, een verdubbeling van het jaar daarvoor (1,27 miljard euro). In 2015 zal dit oplopen naar 16,4 miljard euro.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in