Reclame Kruidvat voor boeken misleidend
Dat heeft het College van Beroep van de Reclame Code Commissie vorige week besloten, meldt Boekblad.De uitspraak van de Reclame Code Commissie is gedaan naar aanleiding van de bezwaren die zowel Kruidvat als de Nederlandse Boekverkopersbond (NBb) tegen haar uitspraak van vorig jaar aantekende.
In december 2004 oordeelde de Commissie al dat Kruidvat in huis-aan-huisbladen met het begrip 'vergelijkbare winkelwaarde' voor bepaalde titels misleidende reclame had gemaakt. Het ging hier namelijk om nieuwe uitgaven, die als gevolg daarvan geen vergelijkbare winkelwaarde kenden.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisDe Commissie heeft de drogisterijketen gevraagd om niet meer op dergelijke wijze te adverteren. Wel mocht de drogisterijketen aanvankelijk het begrip 'vergelijkbare winkelwaarde' blijven gebruiken in haar reclame-uitingen rond een luxe cassette met tien werken van Louis Couperus.
NBb ging tegen deze uitspraak in beroep en de Commissie heeft nu geoordeeld dat ook dit niet mag.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid