Overslaan en naar de inhoud gaan

Reclame Kruidvat voor boeken misleidend

Kruidvat mag geen reclame voor boeken meer maken met het begrip 'vergelijkbare winkelwaarde'. Dat geldt ook voor de reclame-uitingen rond…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat heeft het College van Beroep van de Reclame Code Commissie vorige week besloten, meldt Boekblad.De uitspraak van de Reclame Code Commissie is gedaan naar aanleiding van de bezwaren die zowel Kruidvat als de Nederlandse Boekverkopersbond (NBb) tegen haar uitspraak van vorig jaar aantekende.

related partner content for mobile comes here

In december 2004 oordeelde de Commissie al dat Kruidvat in huis-aan-huisbladen met het begrip 'vergelijkbare winkelwaarde' voor bepaalde titels misleidende reclame had gemaakt. Het ging hier namelijk om nieuwe uitgaven, die als gevolg daarvan geen vergelijkbare winkelwaarde kenden.

De Commissie heeft de drogisterijketen gevraagd om niet meer op dergelijke wijze te adverteren. Wel mocht de drogisterijketen aanvankelijk het begrip 'vergelijkbare winkelwaarde' blijven gebruiken in haar reclame-uitingen rond een luxe cassette met tien werken van Louis Couperus.

NBb ging tegen deze uitspraak in beroep en de Commissie heeft nu geoordeeld dat ook dit niet mag.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in