ProBAR identificeert probleemmerken
Probleemmerken zijn merken met negatieve associaties of waarbij cruciale associaties juist ontbreken. Inmiddels heeft 37ºCelsius twaalf typen probleemmerken gedefinieerd. Een paar voorbeelden: Out-of-Touch merken (merken die niet in de ‘tijdgeest’ passen), Taboo merken (merken waarmee je je niet durft te vertonen) en Donut merken (merken die geen identiteit hebben).
Frank Haveman van 37◦ Celcius: “We hebben dit instrument vooral ontwikkeld omdat we een hekel hebben aan het oplossen van non-problemen. Deze tool gaat je met name leren of je nu werkelijk een groot probleem hebt of dat het meer in het hoofd zit van een marketing manager, een consultant of een reclamecreatief”.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisDaarnaast ontbrak het aan een efficiënt onderzoeksinstrument dat kijkt naar vrije associaties en de richting ervan. Fred Schipper van NFO Trendbox: “Mensen zijn vaak op zoek naar instrumenten die alleen de positieve kant belichten. Dit instrument is aangelijnd met de nieuwste inzichten in merkonderzoek en geeft een veel breder en objectief beeld van het merk.”
NFO Trendbox heeft een pilot onderzoek afgerond, waarin met ProBAR twintig merken in kaart zijn gebracht op associaties met gedateerdheid.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid