Overslaan en naar de inhoud gaan

ProBAR identificeert probleemmerken

Is uw merk out of touch, taboo of donut? Past het niet meer in de tijdgeest, durft niemand zich er mee te vertonen of heeft het gewoon…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Probleemmerken zijn merken met negatieve associaties of waarbij cruciale associaties juist ontbreken. Inmiddels heeft 37ºCelsius twaalf typen probleemmerken gedefinieerd. Een paar voorbeelden: Out-of-Touch merken (merken die niet in de ‘tijdgeest’ passen), Taboo merken (merken waarmee je je niet durft te vertonen) en Donut merken (merken die geen identiteit hebben).

related partner content for mobile comes here

Frank Haveman van 37◦ Celcius: “We hebben dit instrument vooral ontwikkeld omdat we een hekel hebben aan het oplossen van non-problemen. Deze tool gaat je met name leren of je nu werkelijk een groot probleem hebt of dat het meer in het hoofd zit van een marketing manager, een consultant of een reclamecreatief”.

Daarnaast ontbrak het aan een efficiënt onderzoeksinstrument dat kijkt naar vrije associaties en de richting ervan. Fred Schipper van NFO Trendbox: “Mensen zijn vaak op zoek naar instrumenten die alleen de positieve kant belichten. Dit instrument is aangelijnd met de nieuwste inzichten in merkonderzoek en geeft een veel breder en objectief beeld van het merk.”

NFO Trendbox heeft een pilot onderzoek afgerond, waarin met ProBAR twintig merken in kaart zijn gebracht op associaties met gedateerdheid.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in