Overslaan en naar de inhoud gaan

Internetgiganten ten strijde tegen spam

Microsoft, America Online en Yahoo trekken gezamenlijk ten strijde tegen ongewenste e-mail.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De drie internetreuzen maakten deze week bekend dat ze op technisch gebied gaan samenwerken en elkaars kennis gaan gebruiken om spam een halt toe te roepen. Uit een Amerikaans onderzoek bleek onlangs dat de gemiddelde internetgebruiker 110 ongewenste berichten per week ontvangt. ‘Spammers zijn de aartsvijanden', zei America Online-woordvoerder Nicholas Graham.

related partner content for mobile comes here

Voor de internetbedrijven, samen goed voor tientallen miljoenen e-mailgebruikers, betekent de samenwerking meer dan alleen service aan de gebruikers. Ongewenste e-mail kost de internetondernemingen veel geld en tijd. Volgens een zegsman van Microsoft moet er een coalitie ontstaan tegen spam. De bedrijven willen gezamenlijk een manier vinden om ongewenste mail te blokkeren en gaan nauwer samenwerken met justitie. Ook wordt het lastiger e-mailadressen aan te maken voor spamdoeleinden. Ondanks alle inspanningen verwachten Microsoft, Yahoo en AOL niet dat ze spam compleet kunnen weren. ‘Het is als de verkoudheid van het internet', meent een AOL-zegsman. ‘Het zal er altijd wel zijn, net als belastingen of slecht weer.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in