Overslaan en naar de inhoud gaan

Beursgenoteerde ondernemingen schuw

De 115 beursgenoteerde ondernemingen zijn terughoudend in hun communicatie over financiële verwachtingen en hun maatregelen om de economie…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat laat onderzoek van accountants van Ernst & Young zien. Volgens hen is het de optelsomvan het blijvend hoge aantal winstwaarschuwingen en de daling van het aantal winstprognoses.Bedrijven besluiten dan maar voorlopig de veilige kant te kiezen en niet teveel duidelijkheid in hunuitspraken te stoppen.
Ernst & Young constateert dat het aantal winstwaarschuwingen in het eerste kwartaal van ditjaar is toegenomen tot twaalf tegen acht een jaar eerder. Tien van die winstwaarschuwingenhadden betrekking op het hele boekjaar 2002 en twee op het eerste kwartaal van 2003.

related partner content for mobile comes here

Absoluut minimum
Voor het eerst sinds het eerste kwartaal van 2002 is overigens in het eerste kwartaal van ditjaar een afname te bespeuren in het aantal winstwaarschuwingen afgegeven door AEX-fondsen,terwijl bij de MidKapfondsen juist een stijging was te zien. De belangrijkste oorzaak voor het geven van een winstwaarschuwing blijft ‘verslechterendemarktomstandigheden’. Het aantal ondernemingen dat de te nemen maatregelen aangaf om doorde moeilijke periode heen te komen, daalde sterk. Slechts drie van de twaalf ondernemingen gavendaar informatie over. Een kwartaal eerder gaven veertien van de zeventien winstwaarschuwers nogallerlei maatregelen aan.
De onderzoekers concluderen dat er langzaam een situatie ontstaat waarin beursgenoteerde fondsenhun communicatie met hun financiële 'stakeholders' tot een absoluut minimum beperken.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in