Pre-rolls bij NRC-podcasts bieden met twee contacten al hogere aankoopintentie
Adverteren via pre-rolls voor NRC-podcasts is effectief in het stimuleren van boodschapbekendheid en (aankoop)intentie, zo blijkt uit een meerjarige studie van NRC en Mindshare. Bovendien blijken advertenties bij NRC-podcasts voor onbekendere merken - tot 45 procent geholpen bekendheid - óók geschikt voor het vergroten van merkbekendheid.
Vacatures
Sinds 2022 werken NRC en Mindshare samen om de impact van pre-roll-advertenties in NRC-podcasts te onderzoeken. Met de strategische ondersteuning van Mindshare is een unieke, meerjarige studie opgezet waarin bijna vijftig pre-roll-campagnes van 36 adverteerders zijn geanalyseerd.
NRC presenteert nu de belangrijkste inzichten uit drie jaar onderzoek, waarmee NRC ook strategisch advies wil bieden om campagnes te optimaliseren voor maximale impact.
Vacatures
Pre-roll: al snel optimale impact
Een pre-roll voor een NRC-podcast kan met idealiter 250.000 impressies per week en een contactfrequentie van slechts twee al optimale impact op communicatiedoelstellingen realiseren. Dat maakt adverteren bij NRC bijzonder kosteneffectief.
Hoogwaardige, selectieve doelgroep
De NRC-podcasts bereiken een selectieve doelgroep van HBO+-opgeleide en welstandige jongeren die moeilijk te bereiken zijn via andere media. Volgens onderzoek van GfK en NRC zijn deze mensen zeer frequent in hun luistergedrag. 'Gemiddeld besteden ze bijna tien uur per maand aan podcasts, waarvan minimaal zes afleveringen afkomstig zijn van NRC.'
Invloed door sterke creatie
Sterke creaties bouwen sneller herkenning op en realiseren effectievere impact op communicatiedoelstellingen. Deze creaties kenmerken zich door: (1) kortere spotlengtes, (2) eenvoudige boodschappen, (3) een duidelijke call-to-action, (4) effectief gebruik van muziek, (5) integratie van merkelementen en (6) een mix van mannelijke en vrouwelijke stemmen.
'Bevestiging dat pre-rolls werken'
'De resultaten van dit onderzoek bevestigen dat pre-roll-advertenties voor NRC-podcasts een krachtig middel zijn om merkbekendheid, boodschapoverdracht en (aankoop)intentie te verhogen', zegt Sanne Frowijn, business insights director van Mindshare. 'Door het hanteren van de juiste impressieaantallen en contactfrequenties helpt NRC adverteerders hun communicatiedoelstellingen snel en efficiënt te realiseren. Verder zorgt een sterke creatie voor optimale impact met minder contactmomenten, wat de efficiëntie van NRC-campagnes kan vergroten en kan resulteren in gerichtere, kosteneffectieve campagnes.'
Commercieel directeur Madelon Fortuin van Mediahuis NRC zegt dat NRC 'leergierig is' en streeft naar het aantonen en optimaliseren van effectiviteit. 'Onderzoek is daarbij van cruciaal belang. Het helpt ons adverteerders beter te kunnen adviseren. De samenwerking tussen NRC en Mindshare heeft de expertise van beide partijen op het gebied van podcastreclame versterkt, waardoor we podcastreclame naar een hoger niveau kunnen tillen.'
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid