Overslaan en naar de inhoud gaan

Pre-rolls bij NRC-podcasts bieden met twee contacten al hogere aankoopintentie

NRC en Mindshare deden een meerjarige studie naar advertenties voor NRC-podcasts.
Sanne en Madelon
Sanne Frowijn (Mindshare, links) en Madelon Fortuin (NRC)
Sanne en Madelon
Sanne Frowijn (Mindshare, links) en Madelon Fortuin (NRC)

Adverteren via pre-rolls voor NRC-podcasts is effectief in het stimuleren van boodschapbekendheid en (aankoop)intentie, zo blijkt uit een meerjarige studie van NRC en Mindshare. Bovendien blijken advertenties bij NRC-podcasts voor onbekendere merken - tot 45 procent geholpen bekendheid - óók geschikt voor het vergroten van merkbekendheid.

related partner content for mobile comes here
related partner content comes here

Vacatures

Sinds 2022 werken NRC en Mindshare samen om de impact van pre-roll-advertenties in NRC-podcasts te onderzoeken. Met de strategische ondersteuning van Mindshare is een unieke, meerjarige studie opgezet waarin bijna vijftig pre-roll-campagnes van 36 adverteerders zijn geanalyseerd.

NRC presenteert nu de belangrijkste inzichten uit drie jaar onderzoek, waarmee NRC ook strategisch advies wil bieden om campagnes te optimaliseren voor maximale impact.

Vacatures

Pre-roll: al snel optimale impact

Een pre-roll voor een NRC-podcast kan met idealiter 250.000 impressies per week en een contactfrequentie van slechts twee al optimale impact op communicatiedoelstellingen realiseren. Dat maakt adverteren bij NRC bijzonder kosteneffectief.

Hoogwaardige, selectieve doelgroep

De NRC-podcasts bereiken een selectieve doelgroep van HBO+-opgeleide en welstandige jongeren die moeilijk te bereiken zijn via andere media. Volgens onderzoek van GfK en NRC zijn deze mensen zeer frequent in hun luistergedrag. 'Gemiddeld besteden ze bijna tien uur per maand aan podcasts, waarvan minimaal zes afleveringen afkomstig zijn van NRC.'

Invloed door sterke creatie

Sterke creaties bouwen sneller herkenning op en realiseren effectievere impact op communicatiedoelstellingen. Deze creaties kenmerken zich door: (1) kortere spotlengtes, (2) eenvoudige boodschappen, (3) een duidelijke call-to-action, (4) effectief gebruik van muziek, (5) integratie van merkelementen en (6) een mix van mannelijke en vrouwelijke stemmen.

'Bevestiging dat pre-rolls werken'

'De resultaten van dit onderzoek bevestigen dat pre-roll-advertenties voor NRC-podcasts een krachtig middel zijn om merkbekendheid, boodschapoverdracht en (aankoop)intentie te verhogen', zegt Sanne Frowijn, business insights director van Mindshare. 'Door het hanteren van de juiste impressieaantallen en contactfrequenties helpt NRC adverteerders hun communicatiedoelstellingen snel en efficiënt te realiseren. Verder zorgt een sterke creatie voor optimale impact met minder contactmomenten, wat de efficiëntie van NRC-campagnes kan vergroten en kan resulteren in gerichtere, kosteneffectieve campagnes.'

Commercieel directeur Madelon Fortuin van Mediahuis NRC zegt dat NRC 'leergierig is' en streeft naar het aantonen en optimaliseren van effectiviteit. 'Onderzoek is daarbij van cruciaal belang. Het helpt ons adverteerders beter te kunnen adviseren. De samenwerking tussen NRC en Mindshare heeft de expertise van beide partijen op het gebied van podcastreclame versterkt, waardoor we podcastreclame naar een hoger niveau kunnen tillen.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in