Overslaan en naar de inhoud gaan

Philips-technologie tegen wegzappen reclame

Philips heeft patent op een technologie waardoor bij opgenomen programma's tv- reclame niet meer kan worden overgeslagen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Digitale videorecorders als de TiVo bieden de mogelijkheid reclame over te slaan. Dit tot irritatie van de tv-industrie, die al enige tijd naar mogelijkheden zoekt om kijkers toch met reclame te confronteren. Philips stelt nu voor om bij reclameblokken signalen mee te sturen waardoor harddiskrecorders weigeren door te spoelen of over te schakelen naar een ander net.
Het concern beseft dat de technologie niet populair zal zijn bij consumenten, daarom verschijnt er voordat een reclameblok begint een waarschuwing op het scherm. Verder moeten kijkers de keus krijgen om de reclame te zien of om wat extra te betalen om de film zonder reclame te kunnen zien.

related partner content for mobile comes here

De apparaten zijn nu nog niet verkrijgbaar.

Bronnen: Trouw, New Scientist.

Advertentie

Reacties:

Om te kunnen reageren, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan en betaal € 1,- voor de 1e maand.

Ja, ik wil lid wordenLog In

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in