Philips-technologie tegen wegzappen reclame
Digitale videorecorders als de TiVo bieden de mogelijkheid reclame over te slaan. Dit tot irritatie van de tv-industrie, die al enige tijd naar mogelijkheden zoekt om kijkers toch met reclame te confronteren. Philips stelt nu voor om bij reclameblokken signalen mee te sturen waardoor harddiskrecorders weigeren door te spoelen of over te schakelen naar een ander net.
Het concern beseft dat de technologie niet populair zal zijn bij consumenten, daarom verschijnt er voordat een reclameblok begint een waarschuwing op het scherm. Verder moeten kijkers de keus krijgen om de reclame te zien of om wat extra te betalen om de film zonder reclame te kunnen zien.
De apparaten zijn nu nog niet verkrijgbaar.
Vacatures
Campagneleider fondsenwerving
Natuur & MilieuSenior communicatieadviseur Milieu & Veiligheid
Rijksinstituut voor Volksgezondheid en MilieuSenior PR & Communicatie Manager
Bobbery AmsterdamBronnen: Trouw, New Scientist.
Reacties:
Om te kunnen reageren, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan en betaal € 1,- voor de 1e maand.
Ja, ik wil lid wordenLog InOm een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid