Overslaan en naar de inhoud gaan

Opticiens hekelen campagne Specsavers

De opticienketens Hans Anders en Het Huis hebben, via een brief van hun advocaten, Specsavers gisteren gesommeerd direct te stoppen met het…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Specsavers is gisteren met deze campagne gestart via advertenties in dagbladen en via de website gedonderindeglazen.nl. Maar Specsavers is niet van plan de campagne stil te zetten. De reclame is vooral bedoeld voor de 4,6 miljoen 55-plussers die vaak gebruik maken van deze combinatieglazen voor ver- en bijzien. Woordvoerder Gijs van Leeuwen (directeur Specsavers Opticiens in Rotterdam Lijnbaan): 'Wij stuurden in de zomermaanden juli en augustus onafhankelijke onderzoekers op pad die bij de grotere opticienketens vroegen om de prijs van varifocale glazen van vergelijkbare kwaliteit. De prijsverschillen die het onafhankelijke onderzoeksbureau Mystery Guest tegen kwam, zijn ook tot onze verrassing zo groot dat we de consument hiervan op de hoogte willen stellen.'

related partner content for mobile comes here

Volgens het bedrijf hebben er afgelopen week ‘enkele tientallen boze consumenten’ gebeld met Specsavers naar aanleiding van de advertenties. ‘De bellers geven overwegend aan dat ze de prijsverschillen die wij noemen niet begrijpen. Ze zijn soms zo groot dat het voor sommigen onwaarschijnlijk overkomt. Wij hadden eerlijk gezegd niet verwacht dat men ons zou bellen, maar juist de andere ketens. Die zijn namelijk zo duur’, aldus Van Leeuwen. 'We hebben de bellers uitgelegd dat het geen fout was en dat de verschillen in de prijs echt zijn onderzocht door onafhankelijke onderzoekers. De meeste mensen begrijpen na onze uitleg dat het niet om een fout gaat.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in