Opticiens hekelen campagne Specsavers


Specsavers is gisteren met deze campagne gestart via advertenties in dagbladen en via de website gedonderindeglazen.nl. Maar Specsavers is niet van plan de campagne stil te zetten. De reclame is vooral bedoeld voor de 4,6 miljoen 55-plussers die vaak gebruik maken van deze combinatieglazen voor ver- en bijzien. Woordvoerder Gijs van Leeuwen (directeur Specsavers Opticiens in Rotterdam Lijnbaan): 'Wij stuurden in de zomermaanden juli en augustus onafhankelijke onderzoekers op pad die bij de grotere opticienketens vroegen om de prijs van varifocale glazen van vergelijkbare kwaliteit. De prijsverschillen die het onafhankelijke onderzoeksbureau Mystery Guest tegen kwam, zijn ook tot onze verrassing zo groot dat we de consument hiervan op de hoogte willen stellen.'
Volgens het bedrijf hebben er afgelopen week ‘enkele tientallen boze consumenten’ gebeld met Specsavers naar aanleiding van de advertenties. ‘De bellers geven overwegend aan dat ze de prijsverschillen die wij noemen niet begrijpen. Ze zijn soms zo groot dat het voor sommigen onwaarschijnlijk overkomt. Wij hadden eerlijk gezegd niet verwacht dat men ons zou bellen, maar juist de andere ketens. Die zijn namelijk zo duur’, aldus Van Leeuwen. 'We hebben de bellers uitgelegd dat het geen fout was en dat de verschillen in de prijs echt zijn onderzocht door onafhankelijke onderzoekers. De meeste mensen begrijpen na onze uitleg dat het niet om een fout gaat.'
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid