Omzetgroei Unilever door hogere prijzen
Die hogere prijzen zijn volgens Unilever niet ten koste gegaan van de verkoop van de producten. Die zijn ook gestegen, meldde het concern donderdag bij de publicatie van de halfjaarcijfers. De omzet van Unilever kwam uit op 22,8 miljard euro, 4,1 procent meer dan in de eerste zes maanden van 2010. Analisten rekenden gemiddeld op inkomsten van 23,6 miljard euro.
De onderliggende omzetgroei -de groei van de omzet opgeschoond van wisselkoerseffecten en overnames- kwam uit op 5,7 procent. Er was gerekend op een groei van 5,6 procent. In het tweede kwartaal kwam de onderliggende omzetgroei uit op 7,1 procent. In het eerste kwartaal was er een groei van 4,3 procent.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisDe operationele winst kwam uit op 3,3 miljard euro, 8 procent meer dan in de eerste 6 maanden van 2010. De nettowinst steeg met 9 procent to 2,4 miljard euro.
Topman Paul Polman spreekt van een 'bemoedigende vooruitgang'. 'Volumes waren robuust en in lijn met de markt, ondanks het feit dat prijzen werden verhoogd.' Unilever kampt met hogere kosten voor grondstoffen.Dat wordt meestal doorberekenen aan de klanten, maar door de onzekerheid van de economie kan dat niet overal. Bovendien kunnen hogere prijzen de verkopen in de weg zitten.
Unilever wist met name in de opkomende markten zowel volumegroei te realiseren als de prijzen te verhogen. In West-Europa, waar de consument nog steeds terughoudend is stegen de prijzen ook. De verkopen waren nagenoeg vlak.
Bron: AFN.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid