Overslaan en naar de inhoud gaan

Omzetgroei Unilever door hogere prijzen

Unilever heeft de omzet in het eerste halfjaar zien toenemen door hogere prijzen te rekenen voor zijn producten.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Die hogere prijzen zijn volgens Unilever niet ten koste gegaan van de verkoop van de producten. Die zijn ook gestegen, meldde het concern donderdag bij de publicatie van de halfjaarcijfers. De omzet van Unilever kwam uit op 22,8 miljard euro, 4,1 procent meer dan in de eerste zes maanden van 2010. Analisten rekenden gemiddeld op inkomsten van 23,6 miljard euro.

related partner content for mobile comes here

De onderliggende omzetgroei -de groei van de omzet opgeschoond van wisselkoerseffecten en overnames- kwam uit op 5,7 procent. Er was gerekend op een groei van 5,6 procent. In het tweede kwartaal kwam de onderliggende omzetgroei uit op 7,1 procent. In het eerste kwartaal was er een groei van 4,3 procent.

De operationele winst kwam uit op 3,3 miljard euro, 8 procent meer dan in de eerste 6 maanden van 2010. De nettowinst steeg met 9 procent to 2,4 miljard euro.

Topman Paul Polman spreekt van een 'bemoedigende vooruitgang'. 'Volumes waren robuust en in lijn met de markt, ondanks het feit dat prijzen werden verhoogd.' Unilever kampt met hogere kosten voor grondstoffen.Dat wordt meestal doorberekenen aan de klanten, maar door de onzekerheid van de economie kan dat niet overal. Bovendien kunnen hogere prijzen de verkopen in de weg zitten.

Unilever wist met name in de opkomende markten zowel volumegroei te realiseren als de prijzen te verhogen. In West-Europa, waar de consument nog steeds terughoudend is stegen de prijzen ook. De verkopen waren nagenoeg vlak.

Bron: AFN.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in