Overslaan en naar de inhoud gaan

Omzet reclamebranche neemt toe in derde kwartaal

De omzet in de reclamebranche is in het derde kwartaal van 2010 met ruim 3 procent toegenomen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit cijfers van het CBS. Het was de hoogste omzetstijging in bijna 5 jaar tijd. Na ruim twee jaar is er bij de ondernemers in de reclamebranche weer sprake van een optimistisch oordeel over het economische klimaat. Naar verwachting zal in het komende kwartaal de omzet stijgen. Ook wordt er een toename van de werkgelegenheid verwacht.

related partner content for mobile comes here

De reclamebranche kwam voor het eerst in bijna twee jaar tijd weer uit op een positieve omzetontwikkeling. De omzet was ruim 3 procent hoger dan een jaar eerder. In het derde kwartaal van 2009 daalde de omzet nog met bijna 17 procent. Mogelijk heeft het WK bijgedragen aan hogere reclame-uitgaven van bedrijven. Hierdoor hebben reclamebureaus het ook dit kwartaal beter gedaan dan de zakelijke dienstverlening als geheel.

Uit de conjunctuurtest van oktober 2010 blijkt dat de ondernemers in de reclamebranche voor het eerst sinds april 2008 weer optimistisch hebben geoordeeld over het economische klimaat. Per saldo heeft 3 procent van de ondernemers positief geoordeeld over het economische klimaat.

De ondernemers verwachten voor het vierde kwartaal van 2010 een toename van de omzet. Per saldo verwacht 38 procent een toename van de omzet te behalen. Ondernemers in de reclamebranche voorzien een daling van de afzetprijzen. Over de werkgelegenheid is de reclamebranche optimistisch. Per saldo voorziet een op de tien een toename van de personeelssterkte.

Meer cijfers .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in