Overslaan en naar de inhoud gaan

Omzet Britse bureaus stijgt

Het Britse weekblad PR Week maakt deze week de cijfers bekend van de grootste 150 bureaus. Het overall beeld: een gemiddelde stijging van…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De lijst wordt aangevoerd door Brunswick (133 medewerkers), een bureau dat in Nederland niet actief is. Edelman (338 medewerkers) is met een plus van 13 procent, tweede op de ranglijst. Het bureau voert wel de ranglijst van onafhanklijke agencies aan.

related partner content for mobile comes here

In totaal verdienden de 150 top bureaus ruim 1 miljard euro aan fee-inkomsten (£878m), dat is weliswaar net iets minder dan 2011 (£900 miljoen), maar dat verschil wordt verklaard doordat sommige grotere bureaus geen cijfers ter beschikking stelden, aldus PR Week. Ondanks deze gezonde ontwikkeling meldt PRWeek ook dat de top 30 bureaus die hun cijfers aanleverden er in vergelijking met vorig jaar slechts 5 procent op vooruit gingen (was 9,2 procent in 2011). PR Week spreekt desalniettemin van een úpward trend’. ‘Significantly, the figure still exceeds the pre-recession total of £858m from 2008.’

Vergelijking met voorgaande jaren is overigens lastig, doordat veel internationale ketens geen cijfers bekend (mogen) maken. Strenge Amerikaanse beursregels verhinderen dit. PR Week baseert de cijfers op de gemiddelde fee vermenigvuldigd met het aantal adviseurs.

Voor de volledige lijst:

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in