Overslaan en naar de inhoud gaan

Unilever legt privacyregels uit aan consumenten

Unilever start met een traject om het publiek gerust te stellen dat de fabrikant goed omgaat met hun privacy.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De fmcg-fabrikant nam hiertoe vorig jaar voor het eerst een global privacy officer aan, . Die moet erop toezien dat Unilever op wereldwijd niveau consumentendata veilig bewaart en integer gebruikt, en dat ook duidelijk communiceert.

related partner content for mobile comes here

Bijvoorbeeld dat Unilever het publiek op social media informeert hoe hun data gebruikt wordt voor de merken, met name in social mediamarketingcampagnes.

Jamie Barnard, global digital- en privacyjurist bij Unilever: ‘Over een jaar heeft iedere campagne een social element, en dan krijg je onvermijdelijk te maken met privacyregels. Als we dat juist hebben, kunnen we het op digitaal vlak pas echt goed doen.’

De verschillende regelgeving die er wereldwijd over consumentendata bestaat, maakt het voor multinationals lastig om eenduidig en helder naar consumenten te communiceren, aldus Barnard: ‘Unilever rolt veel merken wereldwijd uit, dus vormt dit een probleem.’

Hij vervolgt: ‘De meeste overheden dwingen ondernemingen hun privacyvoorwaarden te publiceren in lange, ingewikkelde documenten, die vervolgens niemand leest. We zijn nu echter bij het punt aangeland dat iemand een aanklacht kan indienen tegen bijvoorbeeld iTunes, en vraagt hoeveel en welke toestemming deze eigenlijk had om consumentendata te gebruiken?’

De benadering is relatief nieuw voor Unilever, aldus Barnard: ‘Dit is niet het terrein van marketeers, maar van juristen. Als privacydrempels lager worden, zul je moeten beschermen met dataprotocollen. Maar deze ontwikkelingen zullen ook weer leiden tot innovaties in digital marketing.’

Bron: Marketingweek

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in