Overslaan en naar de inhoud gaan

Ommekeer voor C&A

Voor het eerst in vier jaar is C&A Duitsland uit de rode cijfers. Het herstructureringsprogramma werpt z’n vruchten af.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

C&A keert terug naar de strategie waar het groot mee werd: betaalbare kwaliteitskleding voor het hele gezin. Daarvan was C&A mijlenver afgeraakt, nadat het management zich vertilde aan het idee om van het merk een jeugdgerichte trendaanbieder te maken. Met een stroom eigen merken, eventsponsoring in popmuziek en trendy reclame probeerde C&A een jong, modebewust publiek te lokken. De dure spotjes hadden met de realiteit van de stoffige winkels echter weinig te maken. Gevolg: de nieuwe klanten kwamen niet, oude prijsbewuste klanten bleven weg, het imago verwaterde en verkoopcijfers kelderden.
Gedwongen door de slechte resultaten, werd in 1998 de hervorming ingezet. Allereerst werd in Brussel een centrale met verantwoordelijkheid voor alle winkels ingericht. Vervolgens werd het aantal leveranciers teruggebracht, de inkoop gecentraliseerd, een modern logistiek systeem ingevoerd, de winkels gerenoveerd en het management vervangen. Tegelijkertijd werd de corporate identity opgepoetst, het logo gerestyled en uniforme reclamevoorschriften ontwikkeld.

related partner content for mobile comes here

Belangrijke marketingbeslissingen zijn dat submerken als Yessica en Clockhouse minder prominent in reclame en PoS aanwezig moeten zijn, dat alleen nog met paraplumerk C&A wordt geadverteerd, dat in alle communicatie producten centraal staan en dat het reclamebudget wordt geconcentreerd op kranten en tv. De hervormingen hebben succes. Good old C&A is terug.

< SIZE=1>Bron: werben & verkaufen <#/FONT>

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in