Overslaan en naar de inhoud gaan

Geen bezwaar tegen gesponsorde banners en links zoekmachines

Een ruime meerderheid van 70 procent van alle internetgebruikers heeft er geen bezwaar tegen als een zoekopdracht in een zoekmachine, naast…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

44 procent voegt daar wel aan toe dat er wél een duidelijk onderscheid moet zijn tussen gesponsorde onderdelen en de reguliere zoekresultaten. Een kwart van de internetters (26 procent) vindt gesponsorde banners en links wél heel vervelend.

related partner content for mobile comes here

Een en ander blijkt uit de Nationale Search Engine Monitor, een gezamenlijk onderzoek van Checkit en Internetonderzoekbureau R&M Interactive. Voor dit onderzoek zijn 600 internetgebruikers ondervraagd over hun zoekgedrag.

Vrouwen lijken meer bezwaar te maken tegen gesponsorde banners en links dan mannen. Bovendien blijkt dat onder oudere internetgebruikers de weerstand tegen deze reclamevormen groter is dan onder jongeren.
Van alle internetters klikt 16 procent na het intikken van een zoekopdracht ‘wel eens’ op een dergelijke gesponsorde banner of link. Lager opgeleiden klikken vaker op dergelijke banners en links dan hoog opgeleiden.

Het is tot slot opvallend dat 17 procent van alle gebruikers van zoekmachines zegt dergelijke banners en links nog nooit te hebben gezien.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in