
44 procent voegt daar wel aan toe dat er wél een duidelijk onderscheid moet zijn tussen gesponsorde onderdelen en de reguliere zoekresultaten. Een kwart van de internetters (26 procent) vindt gesponsorde banners en links wél heel vervelend.
Een en ander blijkt uit de Nationale Search Engine Monitor, een gezamenlijk onderzoek van Checkit en Internetonderzoekbureau R&M Interactive. Voor dit onderzoek zijn 600 internetgebruikers ondervraagd over hun zoekgedrag.
Vacatures
Medewerker communicatie
ZMGroepProject Communication Advisor
AMS InstituteClustercoördinator Energiezuinig Wonen
Milieu Centraal
Vrouwen lijken meer bezwaar te maken tegen gesponsorde banners en links dan mannen. Bovendien blijkt dat onder oudere internetgebruikers de weerstand tegen deze reclamevormen groter is dan onder jongeren.
Van alle internetters klikt 16 procent na het intikken van een zoekopdracht ‘wel eens’ op een dergelijke gesponsorde banner of link. Lager opgeleiden klikken vaker op dergelijke banners en links dan hoog opgeleiden.
Het is tot slot opvallend dat 17 procent van alle gebruikers van zoekmachines zegt dergelijke banners en links nog nooit te hebben gezien.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid