Overslaan en naar de inhoud gaan

Gematigd optimisme in evenementenbranche

Hoewel de evenementenbranche flink te lijden heeft onder de naweeën van 11 september, hebben sommige experts toch al weer een beetje…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De aanslag op het WTC galmt na in alle sectoren van de economie. Ook de organisatoren van grote evenementen kwamen na het succesjaar 2000 (millennium-events!) met een klap weer terug in de harde werkelijkheid. Hadden ze voor 2001 gerekend op een omzetgroei van dertig procent, ze moesten genoegen nemen met een magere tien procent. En het zijn niet alleen de kleintjes die de buikriem moeten aanhalen, ook heel wat grotere organisatiebureaus hebben gemerkt dat de klant voorzichtig is geworden na 11 september 2001. Vooral in de sector 'fun' en 'glamour' is de recessie goed te merken, daar werd aanzienlijk minder georganiseerd dan voorheen. Maar ook al herstelt het vertrouwen van de klant zich niet zomaar, toch worden betere tijden verwacht. Experts rekenen, afgaande op de reeds aanbe-stede projecten, voor het lopende jaar alweer op een groeipercentage van veertien. Die groei zal met name op het conto van de gespeciali-seerde bureaus en de grote jongens komen. De specialisten mogen optimistisch zijn omdat knowhow zich altijd weer bewijst, zo is de redenering. En de grote bureaus vertrouwen als vanouds op de kracht van de macht vanuit de gedachte dat in economisch onzekere tijden de klant altijd voor zekerheid kiest. En die zekerheid verwacht hij nu eenmaal eerder te vinden bij een grote organisatie dan bij een klein bureautje.

related partner content for mobile comes here

< SIZE=1>bron: Werben & Verkaufen
<#/FONT>

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in