Gematigd optimisme in evenementenbranche


De aanslag op het WTC galmt na in alle sectoren van de economie. Ook de organisatoren van grote evenementen kwamen na het succesjaar 2000 (millennium-events!) met een klap weer terug in de harde werkelijkheid. Hadden ze voor 2001 gerekend op een omzetgroei van dertig procent, ze moesten genoegen nemen met een magere tien procent. En het zijn niet alleen de kleintjes die de buikriem moeten aanhalen, ook heel wat grotere organisatiebureaus hebben gemerkt dat de klant voorzichtig is geworden na 11 september 2001. Vooral in de sector 'fun' en 'glamour' is de recessie goed te merken, daar werd aanzienlijk minder georganiseerd dan voorheen. Maar ook al herstelt het vertrouwen van de klant zich niet zomaar, toch worden betere tijden verwacht. Experts rekenen, afgaande op de reeds aanbe-stede projecten, voor het lopende jaar alweer op een groeipercentage van veertien. Die groei zal met name op het conto van de gespeciali-seerde bureaus en de grote jongens komen. De specialisten mogen optimistisch zijn omdat knowhow zich altijd weer bewijst, zo is de redenering. En de grote bureaus vertrouwen als vanouds op de kracht van de macht vanuit de gedachte dat in economisch onzekere tijden de klant altijd voor zekerheid kiest. En die zekerheid verwacht hij nu eenmaal eerder te vinden bij een grote organisatie dan bij een klein bureautje.
<#FONT SIZE=1>bron: Werben & Verkaufen
<#/FONT>
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid