Overslaan en naar de inhoud gaan

NS vindt Triumph campagne 'te sexy'

Opnieuw is er heibel over een campagne. Deze keer doet NS bewegende billboards van Triumph in de ban.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Denieuwe animatiebillboards billboards zouden 'te sexy' zijn. Opmerkelijk omdat het geen uiting betreft voor uitdagende lingerie à la Saphh of Marlies Dekkers, maar om Triumph's lijncorrigerende collectie Shape Sensation.

related partner content for mobile comes here

De collectie wordt sinds maandag door middel van ‘lenticulars’, lcd animatieschermen en een ‘touch screen’ uiting getoond. De bewegende beelden tonen een model in een jurkje, waarbij geleidelijk zichtbaar wordt wat zij eronder draagt.

De bedoeling was deze ook te tonen op spoorwegstations. Daar heeft de NS leiding nu een stokje voor gestoken. In de ogen van NS hebben bewegende billboards alles weg van een striptease en daar moeten de reizigers voor behoed worden. Rob Brand, directeur van Triumph International, meldt in een reactie: “Het is te zot voor woorden.10 jaar geleden waren er live lingerieshows op de stations. Probleemloos. Wat we nu op een heel bijzondere manier laten zien is het effect dat Shape Sensation heeft op het figuur van een vrouw. Heel mooi, decent, en vooral heel functioneel. Wél verrassend en aantrekkelijk, want dat moet reclame ook zijn. Het heeft niets van doen met een sensueel uitgevoerde striptease. Op de affiches komt een vrouw in beeld met een beha en een highwaist panty. Deze corrigerende slip is de ‘step-in’ anno 2011. Destijds te vinden in de kast van iedere vrouw. Net als Shape Sensation nu, dagelijkse lingerie om je figuur mee te perfectioneren en om je mooi én sexy te voelen.”

De bewegende beelden worden nog wel getoond op een digitaal touchscreen in Rotterdam en op twee animatieschermen in Hilversum en Rotterdam. Verder wordt de campagne (die draait op het netwerk van CBS Outdoor) ondersteund met ruim 200 Billboards en 3.350 abri’s op straat en stations.

Eerder deze week besloot minister Schippers op aandringen van de SGP dat een campagne voor de promotie van alleen nog na 8 uur 's avonds mag worden uitgezonden op tv.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in