Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Nieuwe visuele identiteit Nederlands Kamerkoor beweegt mee met brede reportoire’

De geluidsgolven ‘die je bijna voor je ziet als je naar het koor luistert’, werd als uitgangspunt genomen.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Het Nederlands Kamerkoor vond het 80-jarig bestaan een goede aanleiding om ‘het merk’ opnieuw onder de loep te nemen en vroeg Total Identity een strategie te ontwikkelen. Die strategie werd als basis gebruikt door KoeweidenPostma voor de vertaling naar een nieuwe visuele identiteit (zie presentatievideo onderaan).

related partner content for mobile comes here

Geluidsgolven
Creative director Eddy Wegman (KoeweidenPostma), zegt naar een stijl te hebben gezocht die mee zou kunnen bewegen met het brede repertoire van het koor. Wegman: ‘Van barok tot post-moderne experimentele muziek. Wanneer je luistert naar de uitvoeringen van het Nederlands Kamerkoor en je doet je ogen dicht, dan zie je de geluidsgolven bijna voor je. Dit was het uitgangspunt. We wilden zo dicht mogelijk bij de emotie van de muziek, de stemmen en de zangers blijven. Daarom spelen de zangers zelf de hoofdrol in alle beelden.’

Tekst loopt door onder afbeelding

Het logo moet volgens Wegman in de beeldtaal als anker dienen.

Over
Het Nederlands Kamerkoor laat zich voorstaan op zijn avontuurlijke koers: ‘Met het uitzetten van opdrachten aan grote componisten en jong talent, met de ontwikkeling van nieuwe vormen en met spannende samenwerkingen zoals in het 150 Psalms project, waarin 1000 jaar koormuziek in verband wordt gebracht met het vluchtelingenprobleem.’

Het Nederlands Kamerkoor laat zich voorstaan op zijn avontuurlijke koers: ‘Met het uitzetten van opdrachten aan grote componisten en jong talent, met de ontwikkeling van nieuwe vormen en met spannende samenwerkingen zoals in het 150 Psalms project, waarin 1000 jaar koormuziek in verband wordt gebracht met het vluchtelingenprobleem.’

 

 

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in