Overslaan en naar de inhoud gaan

Nieuwe eigenaar Wehkamp wil groei online

Het postorderbedrijf Wehkamp wordt gekocht door de durfinvesteerder Industri Kapital. De nieuwe eigenaar mikt op groei via het internet.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De Scandinavische durfinvesteerder Industri Kapital koopt samen met het management het postorderbedrijf en het bijbehorende incassobedrijf Transfair voor 390 miljoen euro. Dat is bijna twaalf keer het bedrijfsresultaat, op een boekwaarde van 340 miljoen.

related partner content for mobile comes here

De durfinvesteerder heeft veel vertrouwen in de groei van het bedrijf. 'Het imago van de bloemetjesjurken is voorbij', zegt Wehkamp-cfo Berend van de Maat tegen Het Financieele Dagblad. 'Wehkamp heeft acht jaar geleden al verschillende merken aan het assortiment toegevoegd.'

Volgens Industri Kapital is nog een enorme slag te maken op het internet, in de aanspreekbaarheid van de website bijvoorbeeld of door aanvulling van het assortiment. Een opsplitsing van Wehkamp en Transfair is een mogelijke optie voor de investeerder. En daarna behoort een beursnotering tot de serieuze uitstapmogelijkheden.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in