Neurowatchers moeten geduld hebben


Met de nieuwste neurotechnieken kunnen marketeers echt bepalen wat consumenten willen, en hun aanbod daarop afstemmen. Er komen steeds meer technieken waarmee gemeten kan worden wat producten of advertenties doen in de hersenpan van consumenten.
Punt is dat hersenactiviteiten en -reacties nu goed gemeten kunnen worden, maar nog lang niet altijd inzicht geven in het waarom. Neurotechnieken worden, als concrete toepassing binnen marketing, een grote toekomst voorspeld, maar geduld is wel vereist. Ze geven inzicht in de subliminale (sub limen = onder de waarnemingsdrempel) processen in ons brein.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSMarketingtoepassingen vinden we ondermeer in het testen van commercials. In essentie: bij een toename van de hersenactiviteit wordt verondersteld dat een commercial blijkbaar (meer) effect heeft. Zo zijn Functional Magnetic Resonance Imaging en Quantified Electroencephalography momenteel erg populair. Ford en Daimler testten in 2003 hun advertenties via neurotechnieken. De uitkomsten werden geheim gehouden, maar wel lekte uit dat de attentie van vrouwen toenam als er veel mensen in een advertentie optraden. En dat herkenbare muziek enorm veel invloed had op herkenning en herinnering van de commercial.
Bron: Direkt Marketing
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid