Overslaan en naar de inhoud gaan

AD NieuwsMedia gaat advertentiemarkt zelf bewerken

Vanaf begin april gaat AD Nieuwsmedia, de uitgeverij van het AD, de hele advertentiemarkt zelf bewerken.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat bevestigt commercieel directeur Gerrit-Jan Bomhof. Nu is het nog zo dat PCM, waartoe AD Nieuwsmedia voor de helft behoort, de driehonderd grootste landelijke adverteerders bedient.

related partner content for mobile comes here

Uitgever Bernard van der Heijden in een intern memo: ‘We zijn blij dat we nu alle verkoop binnen ons eigen huis hebben. Niet omdat de landelijke advertentiemarkt zo gemakkelijk is, maar wel omdat we zeker weten dat wij zelf, als AD’ers, het beste in staat zijn om ons eigen product zo enthousiast mogelijk te verkopen. Dat we dit kunnen, hebben we recent laten zien toen we de arbeidsmarktadvertenties zelf zijn gaan verkopen.’

Medio vorig jaar haalde Bomhof en de zijnen al de verkoop van de landelijke arbeidsmarkt naar zich toe, en per januari van dit jaar volgden ‘reizen’ en ‘overheid’.

Binnenkort wordt daar dus de rest aan toegevoegd. Volgens Bomhof zal dit de omzet van het AD ten goede komen. ‘Het AD is een ingewikkelde organisatie, met 22 edities, 5 grootstedelijke gebieden en een uitgave als AD Sportwereld. Dat kun je er als PCM niet ‘even bij verkopen’. Wij zijn niet één titel, één product.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in