AD NieuwsMedia gaat advertentiemarkt zelf bewerken
Dat bevestigt commercieel directeur Gerrit-Jan Bomhof. Nu is het nog zo dat PCM, waartoe AD Nieuwsmedia voor de helft behoort, de driehonderd grootste landelijke adverteerders bedient.
Uitgever Bernard van der Heijden in een intern memo: ‘We zijn blij dat we nu alle verkoop binnen ons eigen huis hebben. Niet omdat de landelijke advertentiemarkt zo gemakkelijk is, maar wel omdat we zeker weten dat wij zelf, als AD’ers, het beste in staat zijn om ons eigen product zo enthousiast mogelijk te verkopen. Dat we dit kunnen, hebben we recent laten zien toen we de arbeidsmarktadvertenties zelf zijn gaan verkopen.’
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisMedio vorig jaar haalde Bomhof en de zijnen al de verkoop van de landelijke arbeidsmarkt naar zich toe, en per januari van dit jaar volgden ‘reizen’ en ‘overheid’.
Binnenkort wordt daar dus de rest aan toegevoegd. Volgens Bomhof zal dit de omzet van het AD ten goede komen. ‘Het AD is een ingewikkelde organisatie, met 22 edities, 5 grootstedelijke gebieden en een uitgave als AD Sportwereld. Dat kun je er als PCM niet ‘even bij verkopen’. Wij zijn niet één titel, één product.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid