Overslaan en naar de inhoud gaan

Muntje op begraafplaats wordt pr-fiasco

Een marketingstunt van Cadbury Schweppes waarbij een muntje ter waarde van 10.000 dollar op een bekende Amerikaanse begraafplaats werd…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het waardevolle muntje lag verstopt op een historische 347 jaar oude Old Granary Burying Ground in Boston, waar diverse Amerikaanse nationale helden begraven liggen. De actie leidde tot een ‘goldrush’ van gelukszoekers die zich naar de begraafplaats spoedden. Uit angst dat de schatjagers de 5000 graven te veel zouden omwroeten, heeft de gemeente de begraafplaats daarop laten sluiten. Cadbury Schweppes heeft het muntje inmiddels verwijderd en heeft zich geëxcuseerd tegenover de gemeente Boston voor de ‘smakeloze stunt’. Als goedmaker wordt de winnaar van het miljoen nu via loting getrokken uit de inwoners van Boston, die zich hebben geregistreerd voor de prijsvraag. (The Guardian)

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in