Muntje op begraafplaats wordt pr-fiasco
Een marketingstunt van Cadbury Schweppes waarbij een muntje ter waarde van 10.000 dollar op een bekende Amerikaanse begraafplaats werd…
Het waardevolle muntje lag verstopt op een historische 347 jaar oude Old Granary Burying Ground in Boston, waar diverse Amerikaanse nationale helden begraven liggen. De actie leidde tot een ‘goldrush’ van gelukszoekers die zich naar de begraafplaats spoedden. Uit angst dat de schatjagers de 5000 graven te veel zouden omwroeten, heeft de gemeente de begraafplaats daarop laten sluiten. Cadbury Schweppes heeft het muntje inmiddels verwijderd en heeft zich geëxcuseerd tegenover de gemeente Boston voor de ‘smakeloze stunt’. Als goedmaker wordt de winnaar van het miljoen nu via loting getrokken uit de inwoners van Boston, die zich hebben geregistreerd voor de prijsvraag. (The Guardian)
related partner content for mobile comes here
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
Spotta
related partner content comes here
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid