Overslaan en naar de inhoud gaan

Nederlander kiest wijn boven sterke drank

Nederlanders drinken steeds meer wijn en dat gaat ten koste van de verkoop van sterke drank.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Twee jaar geleden waren gedistilleerde dranken nog het belangrijkste verkoopproduct voor de gemiddelde slijter, maar nu kiezen consumenten vaker voor een fles wijn.

related partner content for mobile comes here

Dat blijkt uit het Marketingrapport Slijtersbranche 2006 van Van Es Marketing Services, waaraan 172 ondernemers uit het slijtersvak hebben meegedaan.

De verkoop van gedistilleerd maakt voor de gemiddelde slijter nu 36 procent van de omzet uit, terwijl dat in 2004 nog 45 procent was. Het omzetaandeel voor wijn steeg in dezelfde periode van 31 naar 40 procent. In de verkoop van alcoholvrije dranken en bier veranderde weinig.

Volgens de onderzoekers maken slijters zich zorgen. ‘Ze zijn vooral afhankelijk van de verkoop van gedistilleerde dranken (ANP).’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in