Nederlander kiest wijn boven sterke drank
Twee jaar geleden waren gedistilleerde dranken nog het belangrijkste verkoopproduct voor de gemiddelde slijter, maar nu kiezen consumenten vaker voor een fles wijn.
Dat blijkt uit het Marketingrapport Slijtersbranche 2006 van Van Es Marketing Services, waaraan 172 ondernemers uit het slijtersvak hebben meegedaan.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisDe verkoop van gedistilleerd maakt voor de gemiddelde slijter nu 36 procent van de omzet uit, terwijl dat in 2004 nog 45 procent was. Het omzetaandeel voor wijn steeg in dezelfde periode van 31 naar 40 procent. In de verkoop van alcoholvrije dranken en bier veranderde weinig.
Volgens de onderzoekers maken slijters zich zorgen. ‘Ze zijn vooral afhankelijk van de verkoop van gedistilleerde dranken (ANP).’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid