Overslaan en naar de inhoud gaan

Mobiel geld verdienen

Alle marketeers weten het, de volgende generatie marketing is mobiel. Dat is sneller voorspeld dan waar. Intussen gingen er het afgelopen…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het succes van iMode in Japan hangt samen met een paar feiten die in Europa anders liggen. Een veel groter deel van het Japanse woon-werkverkeer gaat per openbaar vervoer, waardoor Japanners een paar uur per dag de tijd hebben om met hun mobieltje te spelen. Zij betalen voor iMode per dienst, niet per seconde, daardoor is het in Japan veel minder erg dat downloaden nog zo lang duurt.

related partner content for mobile comes here

Fantasievoorbeelden over m-commerce gaan meestal over het sturen van berichtjes naar passerende targetklanten. Je moet dan wel zoveel over de passerende klant weten dat je de medewerking van de klant nodig hebt om die gegevens te verkrijgen. M-commerce vraagt om een heel scherp formuleren van doelgroepen, het medium zelf selecteert al lang niet meer. Wat we van internet geleerd hebben, geldt ook voor mobiele marketing. Ook mobiele communicatie is communicatie. Zorg er dus allereerst voor dat de klant geïnteresseerd is in je boodschap, dat hij er als het ware op zit te wachten. Er is gewoon nóg een medium bijgekomen om contact te leggen met klanten en omgekeerd. Dat nieuwe middel moet zijn eigen plek krijgen in het geheel. Past je boodschap niet op het mobiele schermpje, combineer dan met een ander medium.

Natuurlijk, het medium heeft zijn eigenaardigheden. Zo moet het klanten niet teveel moeite kosten om te reageren. Dat kan geregeld worden door antwoorden voor te programmeren. De techniek is nog niet uitontwikkeld (de killerapplicatie wordt spraaktechnologie) en klanten en aanbieders kennen de alle mogelijkheden (nog) niet. En dan is er nog de kwestie van de centen. Om wat te kunnen verdienen heb je een zekere schaalgrootte nodig. Denk ook aan andere voordelen (concurrentie). Micropayment bestaat (inclusief gigahoeveelheden microtransacties) al laten nog maar weinig telecomservice-aanbieders dat zien. Kan het niet en genereert je communicatie geen omzet in de vorm van bestellingen en leads kies dan voor het aanbieden van service-abonnementen.

< SIZE=1>Bron:direkt marketing<#/FONT>

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in