Overslaan en naar de inhoud gaan

Milka met eerste lokale tv-commercial voor de Nederlandse markt

Nederlanders sturen laatste stukje chocola aan zichzelf.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het is de eerste lokale tv-commercial van Milka om de geïntegreerde campagne &;Het laatste stukje&; te laden. De campagne ging donderdag live.

related partner content for mobile comes here

Om deze nieuwe activatie aan te jagen, ontwikkelde Content Partnerships naast een aantal online video’s ook onderstaande tv-commercial. Deze commercial heeft als doel de doelgroep te inspireren tot het delen van het laatste stukje Milka. 

Vorig jaar haalde Milka het laatste stukje uit hun Milka reep. Men kon dit laatste stukje vervolgens opsturen naar een dierbare. En wat gebeurde er? Maar liefst 70 procent van de Nederlanders stuurde het laatste stukje naar zichzelf. Nederland was daardoor het minst tedere land van de zes Europese landen die deelnamen aan de campagne. In Duitsland stuurde slechts 16 procent het laatste stukje naar zichzelf. 

Maar Milka gelooft niet dat Nederlanders liefdevoller zijn dan vorig jaar bleek uit de resultaten. Met deze lokale campagne wil Milka Nederland een nieuwe kans geven om dit te bewijzen. 

Sequential storytelling
Met sequential storytelling wordt het complete verhaal opgebouwd in drie online video’s. Zo word er een relatie met de klant opgebouwd door alle fasen van het aankoopproces heen. In elke fase vertelt Milka een andere boodschap al naar gelang waaraan de consument behoefte heeft. 

Er is bewust gekozen om in de commercial met echte mensen te werken. Het draait hier namelijk om echte verhalen en emoties. De mensen in de commercial vormen daarom een goede afspiegeling van de Nederlandse samenleving.

Credits: 
Verantwoordelijk bij Milka: Bas Kuijs / Caroline Muller
Bureau: DAN Content Partnerships 
Creatief concept: Christepher Römer / Dennis Nieuwendijk 
Online mediabureau: iProspect: Mark Rijsdijk
Mediabureau: Carat
Productiemaatschappij: Dare Creative
Regisseur: Nina Aaldering 


Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.


Tv-commercial


Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.


60” (key benefit & emotie):


Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.


Hoe werkt het?  



Waarom werkt het?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in