Overslaan en naar de inhoud gaan

Pratende hamburger slaat stoere taal uit in nieuwe KFC-campagne

De fastfoodketen geeft merkcampagne vervolg met nieuwe commercial en sociale activatie.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Afgelopen zomer werd het tussen KFC Nederland en gepresenteerd.

De nieuwe commercial gaat verder in dezelfde stijl, maar dan op kantoor.

related partner content for mobile comes here

De verteller vraagt zijn kijkers of Tim een vakantiefoto van zijn vrienden moet liken. Daarbij is de vraag of zijn vrienden het wel echt zo naar hun zin hebben als de foto doet vermoeden.

- Should Tim like this holiday picture?

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Eigenzinnige burger
Naast de commercial ontwikkelde Ogilvy & Mather een sociale activatie die binnen de eigenzinnige stijl van de merkcampagne moet passen.

De B.O.S.S. Bacon presenteert zichzelf als de &;burger onder de burgers&; en zal zich de komende maand ‘bossy’ gedragen op de .

Door te reageren in de comments kun je de B.O.S.S. Bacon inhuren om een probleem voor je op te lossen. De leukste verhalen worden omgezet in een boodschap van de B.O.S.S. Bacon en worden verspreid via de KFC-kanalen.

De nieuwe TVC en sociale activatie worden ondersteund met print, outdoor en instore-uitingen.


Credits
KFC Nederland: Bart de Kool, Alexandra Huizer, Marinho Bouwland
Chief Creative Officer: Darre van Dijk
Copy: Wayne Ching, Sascha Walstra, Patrick van der Gronde
Design: Geertjan Tromp, Colin Tossijn
Strategy: Johan Karper, Chantal van Binsbergen
Agency Producer: Melissa Nieveld
Account: Monique Lissenburg, Jantine Wigboldus
Production company: In Case of Fire
Director: Sven Super
Executive Producer: Arjan Oosterveer
Art: Esra Bueyuekdoganay, Tolga Bueyuekdoganay
DOP: Gabor Deak
Editor: Joppo, De Grot
Online & Grading: Tim van Paasen en Daniel Falkenhagen Corte Real, The Compound
Sound design & mix: Marcel Bultman, Post Office
Music: Music Director & Massive Music

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in