Overslaan en naar de inhoud gaan

MeMo2 introduceert Flow: 'Nieuwe olie voor de marketing analytics business'

Flow biedt AI gedreven voorspellingssoftware.
AI
© 123RF
AI
© 123RF

MeMo2 gaat zijn vorig jaar geïntroduceerde realtime crossmediaal meetplatform THX uitbreiden met Flow: AI gedreven voorspellingssoftware.

De THX.app wordt onder Nederlandse panelleden verspreid en adverteerders kunnen dagelijks monitoren hoe het bereik van hun campagnes is onder welk publiek en wat de effecten zijn van online en offline retailbezoek.

De interactiedata uit THX koppelt MeMo2 nu aan
econometrische en AI gestuurde modeleringssoftware en zo komt het onderzoeksbureau tot voorspellingsmodules. Met de tool wil MeMo2 ‘de bakens verzetten’ in marketing analytics.

related partner content for mobile comes here

 

Gedragsvoorspellingen zoals toekomstige verkoop-aantallen, switchgedrag, merk-overweging, loyaliteit en retentie heeft dagelijkse menselijke interactie data (People Centric Data) nodig om optimaal te kunnen fungeren.

Daarnaast zijn die data en kennis ook nodig om allerlei scenario’s te kunnen inschatten en naspelen. Met THX zijn die data nu aanwezig. Flow biedt daarin modules die gericht zijn op de optimalisatie van businessperformance en salesgroei, merksterkte, klantretentie, multichannel retailtraffic en mediaeffectiviteit. 

'Mensen zijn geen willoze wezens'

Marcel Vogels, oprichter MeMo2, legt uit: ‘Mensen zijn geen robots of willoze wezens. Dat is momenteel wel het uitgangspunt van marketing analytics. Hier worden verkoopveranderingen eenzijdige verklaard en toegewezen aan de hoeveelheid en mix van ingezette media-middelen. Maar mensen vertonen grillig consumptief gedrag en worden daarin ook beïnvloed door emoties, eerdere ervaringen, het sociale netwerk, feitelijke en gefragmenteerde media-exposure en uiteindelijk percepties. Elke dag weer. Moderne marketeers en growth hackers moeten dit enigma zien te ontcijferen. Met Flow spelen we daar op in.’

Hij geeft een voorbeeld: ‘In THX kunnen we vaststellen of een loyale klant van de ene supermarkt ineens vaker naar de andere supermarkt gaat vanwege de aanbiedingen. We kunnen zien hoe vaak dat is, bij welke type aanbiedingen, et cetera. Dit vroegtijdige switchgedrag, zeker als dat over heel Nederland het geval is, zal een betrouwbare indicatie zijn omtrent toekomstige marktaandelen als de business blijft zoals hij nu is. Dit soort data was niet beschikbaar. En al helemaal niet op dagniveau. Dit is het nieuwe olie voor de Nederlandse marketing analytics business. Zonder die olie blijven analytics gewoon "regressie-modelletjes".'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in