Overslaan en naar de inhoud gaan

VEA en mediapartners initiëren gratis campagnes voor sociale initiatieven

In totaal wordt er naar verwachting meer dan twee miljoen euro reclamebudget weggegeven. Topsporters helpen mee.
VEa
VEa

De VEA lanceert vandaag een gezamenlijk initiatief om kosteloos en belangeloos commercials en andere reclame-uitingen te maken voor sociale initiatieven. In totaal wordt er naar verwachting meer dan twee miljoen euro reclamebudget weggegeven.

Voor het initiatief werkt de brancheorganisatie voor reclameadviesbureaus samen met NLvoorelkaar.nl, de spelers van het Nederlands Elftal, topsporters onder wie Rico Verhoeven en mediapartners als onder meer RTL, Talpa, DPG, Mediahuis, Ster, Exterion Media en Ocean Outdoor. Meewerkende bureaus en producenten zijn Czar, Fresh Bridge, Helden Media, Lijm Amsterdam, mønaerk, qontent matters, UM en 2twintig PR.

related partner content for mobile comes here

Eigen tv-commercial

Hiermee wil de VEA een podium bieden aan de vele door de coronacrisis ontstane initiatieven met gratis bekendheid, bereik en zichtbaarheid. 

Alle initiatiefnemers kunnen hun hulpvraag of aanbod gratis online zetten via NLvoorelkaar.nl, een marktplaats waar mensen en maatschappelijke organisaties hulp kunnen vragen en verbonden worden met iedereen die iets goeds wil doen.

Vanaf vandaag komen ze daarmee ook in aanmerking voor een eigen tv-commercial met zendtijd of een buitenreclame of printadvertentie. Nederlandse topsporters selecteren hun favoriete initiatief, waarna de aangesloten reclamebureaus en mediapartijen een gratis advertentie gaan produceren met de topsporter in de hoofdrol. Ze krijgen daarbij ook gratis mediaruimte. De eerste projecten zijn vanaf half mei zichtbaar.

De campagne begint vandaag met een commercial voor NLvoorelkaar om het platform meer zichtbaarheid en bekendheid te geven. In deze eerste commercial hebben de spelers van het Nederlands Elftal een hoofdrol.

Nieuwe tijd

Talmon Kochheim, directeur van de VEA: 'Het coronavirus en de daaruit voortvloeiende maatregelen hebben ook de reclamebranche hard geraakt. Campagnes staan on hold, commercials kunnen niet geproduceerd worden en veel adverteerders houden de hand op de knip. Waardoor bureaus tijd hebben, de media veel minder reclame-inkomsten hebben en er zendtijd en advertentieruimte overblijft. Een paar voortrekkers binnen de brancheorganisatie bundelden daarom de afgelopen weken hun krachten voor een initiatief dat naadloos past in deze nieuwe tijd: het ondersteunen van sociale initiatieven met gratis commercials en/of advertenties.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in