Overslaan en naar de inhoud gaan

Marketing in de zorg: Kliniek Amstelveen

Marketing komt bij de meeste ziekenhuizen en andere zorginstellingen maar aarzelend op gang. Ondertussen ruiken nieuwe partijen kansen.…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Marketing komt bij de meeste ziekenhuizen en andere zorginstellingen maar . Ondertussen ruiken nieuwe partijen kansen. Zo opende 10 juni jongsleden zijn deuren. Deze kliniek komt met een nieuw concept: het verhuurt OK’s aan specialisten.

related partner content for mobile comes here

De kliniek is daarmee naar eigen zeggen het eerste surgical center in Nederland. Zeg maar een voor medisch specialisten en hun klanten.

Ziekenhuizen zijn nog steeds huiverig voor de verhuur van flexibele OK’s aan derden, aldus de bedenkers. Vandaar dit concept. Specialisten kunnen er zonder grote investeringen of langdurige contracten hun specialismen beoefenen, op tijden en in frequenties die hen het best passen.

Volgens de bedenkers hebben de meeste specialisten immers dezelfde wensen: ‘Opereren op tijden en dagen die hen schikken, meebepalen en vormgeven wat kwaliteit van zorg inhoudt, altijd een topteam tot hun beschikking hebben, meer rendement uit hun inspanningen halen en als gewaardeerde klant en ondernemer worden bediend en behandeld.’

Hier staat niet de instelling centraal, maar de specialist en de patiënt, aldus de kliniek. De specialist is zelf verantwoordelijk voor de relatie met zijn of haar patienten. De kliniek biedt wel overkoepelende diensten, zoals gediplomeerd en ondersteunend personeel (anesthesisten en verpleegkundigen).

De OK’s zijn bestemd voor ingrepen die in dagbehandeling worden uitgevoerd, en poliklinische diensten. Er zijn twee volledig geoutilleerde operatiekamers met voorbereidingsruimtes en verkoeverruimtes, een poliklinische operatiekamer en twee poliklinische ruimtes.

‘Het idee is ontstaan uit onvrede met het huidige zorgbestel’, aldus Refaat Karim, medeoprichter en plastisch chirurg. ‘Onze kliniek komt tegemoet aan de wens van specialisten naar flexibele OK-ruimtes en een betere service voor de patiënt.’ Het concept kent volgens hem een vliegende start: diverse specialisten, maar ook zorginstellingen hebben contact opgenomen. Daarmee is een bezettingsgraad van 30 procent bereikt.

De partners van de kliniek zijn ook opmerkelijk: naast een ingenieursbureau zijn dat het retailreclamebureau (dat ook de retailreclame verzorgt van Dirk van den Broek, drogisterijketen Dirx, KLM en BP) en het communicatie-adbiesbureau Van Luyken.

De kliniek heeft inderdaad al een pakkende pay off: Zorg met Ziel.

(note: de operatiekamer op de afbeelding is niet 1 van de OK's in Kliniek Amstelveen)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in