Overslaan en naar de inhoud gaan

Als een spin in een webshop!

In de ‘traditionele’ kanalen is de invloed van de recessie overal zichtbaar. Winkeldeuren gaan dicht en halve oerwouden worden gekapt…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Omzetontwikkeling
Afgelopen jaar is de omzet van webshops gestegen met bijna 1 miljard euro naar 6,4 miljard. Gelet op de omzetgroei uit eerdere jaren is dit weliswaar een afvlakking, maar in de traditionele wereld nemen we een daling waar.
Het gemak, de prijs en snelheid zijn de belangrijkste drivers volgens een jaarlijks onderzoek van Blauw research en

related partner content for mobile comes here

Eindklant centraal
Mijn inziens is er meer aan de hand. Er is namelijk steeds meer aandacht voor de digitale klant. Waar het traditionele kanaal investeringen uit de weg gaat zien we dat men op de digitale snelweg er alles aan doet om de klant een steeds centralere rol te geven. Er wordt onwijs veel aandacht besteed aan usability en de optimalisatie van processen. Nieuwe applicaties spelen daar een belangrijke rol bij. Waar men vroeger zelf een webwinkeltje in elkaar kluste bestaan er tegenwoordig gelikte modules waarbij tevens veel aandacht is besteed aan de positie van de eindklant i.p.v. alleen aan de afnemer van de module. Een goed voorbeeld hiervan is . Een nieuw initiatief waarbij klanten kant-en-klare modules kunnen bestellen die men vervolgens zowel qua design als qua functionaliteiten kan fine tunen om binnen de betreffende branche optimaal resultaat te boeken. Men biedt zelfs gratis workshops aan om ondernemers beter thuis te maken in de wereld van de internet marketing. Ooit een vastgoedman dat zien doen?
De gemiddelde webwinkelier is momenteel drukker met het optimaliseren van conversies en het verbeteren van usability van de site dan de daadwerkelijke orders. Handen op elkaar voor Google..

Conclusie
Kortom, de markt voor webshops is nog lang niet verzadigd en in deze tijden kan het intensiveren van het internetkanaal een duidelijke risicospreiding voor de gevestigde traditionele kanalen vormen.
Ik nodig jullie graag uit tot het afmaken van deze stelling:

De kanaaltrend gaat dwars door de conventie en lijkt het dus te winnen van de algehele trend doordat…..

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in