Als een spin in een webshop!


Omzetontwikkeling
Afgelopen jaar is de omzet van webshops gestegen met bijna 1 miljard euro naar 6,4 miljard. Gelet op de omzetgroei uit eerdere jaren is dit weliswaar een afvlakking, maar in de traditionele wereld nemen we een daling waar.
Het gemak, de prijs en snelheid zijn de belangrijkste drivers volgens een jaarlijks onderzoek van Blauw research en www.thuiswinkel.org.
Eindklant centraal
Mijn inziens is er meer aan de hand. Er is namelijk steeds meer aandacht voor de digitale klant. Waar het traditionele kanaal investeringen uit de weg gaat zien we dat men op de digitale snelweg er alles aan doet om de klant een steeds centralere rol te geven. Er wordt onwijs veel aandacht besteed aan usability en de optimalisatie van processen. Nieuwe applicaties spelen daar een belangrijke rol bij. Waar men vroeger zelf een webwinkeltje in elkaar kluste bestaan er tegenwoordig gelikte modules waarbij tevens veel aandacht is besteed aan de positie van de eindklant i.p.v. alleen aan de afnemer van de module. Een goed voorbeeld hiervan is www.starteenwinkel.nl. Een nieuw initiatief waarbij klanten kant-en-klare modules kunnen bestellen die men vervolgens zowel qua design als qua functionaliteiten kan fine tunen om binnen de betreffende branche optimaal resultaat te boeken. Men biedt zelfs gratis workshops aan om ondernemers beter thuis te maken in de wereld van de internet marketing. Ooit een vastgoedman dat zien doen?
De gemiddelde webwinkelier is momenteel drukker met het optimaliseren van conversies en het verbeteren van usability van de site dan de daadwerkelijke orders. Handen op elkaar voor Google..
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS
Conclusie
Kortom, de markt voor webshops is nog lang niet verzadigd en in deze tijden kan het intensiveren van het internetkanaal een duidelijke risicospreiding voor de gevestigde traditionele kanalen vormen.
Ik nodig jullie graag uit tot het afmaken van deze stelling:
De kanaaltrend gaat dwars door de conventie en lijkt het dus te winnen van de algehele trend doordat…..
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid