Overslaan en naar de inhoud gaan

'Marketeers maken privacy kapot'

Een bericht in aanvulling op de gedurfde oproep van Edo van Dijk gisteravond over google Ads. Hoe ver willen marketeers gaan? Maken ze in…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Een bericht in aanvulling op de van Edo van Dijk gisteravond over google Ads. Hoe ver willen marketeers gaan? Maken ze in hun drang om het web te exploiteren van alles kapot, bijvoorbeeld ook de privacy? Een Amerikaans boek beweert van wel.

related partner content for mobile comes here

Ene Jeff Chester, een baas van het activistische schreef Disgital Destiny over het 'Brandwashen'dat marketeers zouden toepassen in het digitale tijdperk. Online staan .

Volgens Chester heeft het bedrijfsleven stiekem zo'n enorme invloed op de politiek dat deze nalaat om de privacy van burgers afdoende te beschermen. Die gaat dan ook volledig teloor. (Chester laat overigens zelf de campagne voor zijn boek en de actie voor privacy door elkaar lopen. Is dat nu zo fris?)

Digital Destiny zou van het legendarische 'The Hidden Persuaders' uit 1957 van over de alomvattende infiltratie en manipulatie door media, toen uiteraard voornamelijk op de opkomende tv gericht. Ook dat blijkt overdreven te zijn geweest, of eigenlijk niet? Welke presidenten kregen we door televisie?

En om privacy en Google ondertussen ook even te verbinden, verscheen er een artikel met privacywaakhond CBP. De kern: waarom slaat Google zo veel data op, en wat gaat ze ermee doen?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in