'Marketeers maken privacy kapot'
Een bericht in aanvulling op de gedurfde oproep van Edo van Dijk gisteravond over google Ads. Hoe ver willen marketeers gaan? Maken ze in hun drang om het web te exploiteren van alles kapot, bijvoorbeeld ook de privacy? Een Amerikaans boek beweert van wel.
Ene Jeff Chester, een baas van het activistische Center for Digital Democracy schreef Disgital Destiny over het 'Brandwashen'dat marketeers zouden toepassen in het digitale tijdperk. Online staan een paar recensies.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisVolgens Chester heeft het bedrijfsleven stiekem zo'n enorme invloed op de politiek dat deze nalaat om de privacy van burgers afdoende te beschermen. Die gaat dan ook volledig teloor. (Chester laat overigens zelf de campagne voor zijn boek en de actie voor privacy door elkaar lopen. Is dat nu zo fris?)
Digital Destiny zou de opvolger zijn van het legendarische 'The Hidden Persuaders' uit 1957 van Vance Packard over de alomvattende infiltratie en manipulatie door media, toen uiteraard voornamelijk op de opkomende tv gericht. Ook dat blijkt overdreven te zijn geweest, of eigenlijk niet? Welke presidenten kregen we door televisie?
En om privacy en Google ondertussen ook even te verbinden, verscheen er een artikel over de confrontatie van Google in Nederland met privacywaakhond CBP. De kern: waarom slaat Google zo veel data op, en wat gaat ze ermee doen?
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid